رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی:

فعالیت 15 عضو هیئت علمی در پژوهشکده علوم دریایی

پژوهشکده علوم دریایی با سه گروه پژوهشی علوم زیستی دریا ، علوم غیرزیستی دریا و گروه حقوق و مطالعات راهبردی دریا و با 15عضو هیئت علمی ،20 کارشناس ارشد و 4 کارشناس فعالیت دارند.

وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوسی شناسی و علوم جوی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: علوم مرتبط با دریاها و اقیانوس ها یا اقیانوس شناسی گرچه بیش از یک سده سابقه دارد اما به دلیل پیچیدگی دسترسی به بخش های مختلف آن هنوز در آغاز راه توسعه است.
  
وی افزود : اقیانوس شناسی چیزی بیش از درک چگونگی حرکت کشتی ها بر آب است اما انگیزه اصلی شناخت اقیانوس ها در طول تاریخ همین بوده است که شناخت بادها اصلی ترین زمینه ایی بود که دریانوردان قدیمی به تحقیق درباره آن پرداختند اما به تدریج برای شناخت بهتر محیط دریا ، اختراعات و ابتکارات بسیاری در نوع پارامترهای اندازه گیری و کشتی ها صورت گرفته است.

چگینی تصریح کرد : امروزه بیش از سه هزار و هفتصد پارامتر در پژوهش های اقیانوس شناسی از محیط آب ،رسوب و اتمسفر اقیانوسی اندازه گیری می شود و هرروزه نیز بر تعداد آنها افزوده می گردد چنانچه مدیریت موثر دریاها و اقیانوس ها مستلزم دانش کافی و درک درست از فرایندهای طبیعی و عملکرد متقابل میان دریا ،خشکی و انسان است که به کمک اندازه گیری ،پایش و مطالعه این محیط به دست می آید.
  
وی اظهار داشت : پژوهشکده علوم دریایی با سه گروه پژوهشی علوم زیستی دریا ، علوم غیرزیستی دریا و گروه حقوق و مطالعات راهبردی دریا و با 15عضو هیئت علمی ،20کارشناس ارشد و 4 کارشناس در حوضه های علوم زیستی دریا ،شیمی دریا ،زمین شناسی دریا و حقوق و اقتصاد دریا در حال فعالیت است.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار