به
گزارش
گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سید نصر الله سجادی
در جمع مدیران روابط عمومی رشته هایی که عازم مسابقات آسیایی اینچئون
هستند، خاطر نشان کرد: روابط عمومی چشم و گوش هر سازمانی است و زمانی می
تواند سازمان خود را موجه جلوه دهد که واقعیت های ان را در معرض دید افکار
عمومی و جامعه علاقه مند قرار دهد.
وی
افزود: خوشبختانه در کشو رما تعداد رسانههای جمعی که به ورزش می پردازند
زیاد است و این هم فرصت محسوب می شود و هم تهدید. از این جهت فرصت است که
فضایی گسترده در اختیار ورزش قرار می دهد که در موضوعات دیگر به ندرت می
توان دید.
سجادی
با تاکید بر این نکته که باید از این فضای ایجاد شده به نحو احسن استفاده
کرد، ادامه داد: اگر به عنوان روابط عمومی بتوانیم بیشتر این فضا را اشغال
کنیم قطعاً توانستهایم سازمانی که در آن کار می کنیم را در معرض دید و
سنجش افکار عمومی قرار دهیم.
معاون
توسعه ورزش قهرمانی و حرفهای وزارت ورزش و جوانان در ادامه گزارش کوتاهی
از حضور ایران در بازیهای آسیایی ارائه کرد و گفت: امسال هفتدهمین دوره
این رقابتها را در پیش داریم . بعد از المپیک ، بازیهای آسیایی از
بیشترین اهمیت برای ساکنان قاره کهن برخوردار است؛ در برخی موارد هم
معتقدند که حضور در این بازیها از شرکت درقهرمانی جهان نیز ارزشمند تر
است.
وی ادامه داد: در ورزش دنیا نیز بازیهای آسیایی در نوع خود کم نظیر است. خود این بازیها نزد نهادهای بین المللی نظیر IOC توانسته
وجهه خاصی پیدا کند و رئیس این کمیته بینالمللی و روسای فدراسیون های بین
المللی همیشه در مراسم افتتاحیه حضور داشته اند و این اهمیت این بازیها
را می رساند.
معاون
وزیر با اشاره به این نکته که کشور ما هم در دوره های مختلفی شرکت کرده و
با فراز و نشیب هایی همراه بوده است، گفت: مردم ما با این فضا آشنا هستند.
آن چه که ما باید به آن توجه کنیم این است که خوشبختانه فضای کنونی با
پیروزی های مختلفی در بسیاری از رشتهها همراه شده است.
وی
با تاکید بر این که هرچه بیشتر به این بازیها نزدیک می شویم باید تلاشمان
برای نشان دادن واقعیت تیمهای ملی بیشتر شود، گفت: روابط عمومی با
همراهی رسانه باید تلاش کند تا واقعیت موجود را انعکاس و از ایجاد توقع
کاذب جلوگیری کند.
سجادی
با بیان مثال والیبال اضافه کرد: طی چهار سال گذشته توقع داشتیم که تیم
ملی والیبال به مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی صعود کند اما انگار توقعی ایجاد
شده بود که امسال بعد از صعود از گروه خود باید به مقام قهرمانی می رسیدیم
و این توقعی کاذب بود.
وی
ادامه داد: جلوگیری از این روند اتفاق نمی افتد مگر با فعالیت روابط عمومی
و به عبارتی برنامه ریزی در این زمینه. نخست این که بیان واقعیتها و
بضاعت رشته باید از زبان مربیان، کادر فنی و روسای فدراسیونها مطرح شود.
همچنین می توانیم با تهیه گزارشهای واقعی از تلاشهای انجام شده، این امر
را تسهیل بخشیم چراکه مردم علاقه مندند از فرایندآماده سازی تیم ملی آگاهی
داشته باشند.
معاون
توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، دومین نکته را ارزیابی حریفان عنوان و
تصریح کرد: باید از رقیبان اطلاع دقیقی در اختیار جامعه قرار دهیم وهمچنین
سابقه حضور ما و آن ها در این بازیها نکتهای است که می تواند برای روشن
شدن اذهان عمومی از وضعیت موجود موثر واقع شود.
سجادی
با بیان این که با ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات افکار عمومی سطح توقع هم
تعدیل و به صورت منطقی تبدیل خواهد شد، گفت: ایجاد چنین فضایی یکی از وظایف
روابط عمومیهای فدراسیون ها است. روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز از
این روند استقبال و شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.
وی
در ادامه این نشست با تاکید بر این نکته که نباید در ارزیابی صرفاً مدال
آوری مد نظر قرار گیرد خاطرنشان کرد: دوره گذشته مقام چهارم را کسب کردیم
وتوقعی ایجاد شده که نباید از این پله نزول کنیم. اما اگر پنجم یا ششم شدیم
یعنی موفق نبوده ایم؟ نباید فراموش کرد که حریفان ما این چهار سال غافل
نبوده اند و از طرف دیگر ما در برخی فدراسیونها وضعیت ثابتی نداشته ایم.
همچنین امکانات، بودجه و منابع را نباید از یاد برد که چه تفاوتی با گذشته
کرده است. همه این ها واقعیاتی است که باید به مدیران کمک کرد تا با زبان
منطق بیان شود.
معاون
توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه بازی های
آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی را برای کشورما بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و
گفت: میزبان این دوره بسیار تلاش می کند تا عنوان دومی خود را حفظ کند و
این حاصل نمی شود مگر با کسب مدالهای بیشتر. این دوره حدود 8 رشته از بازی
ها حذف شده است و این یعنی توزیع مدال کمتر و رقابت بیشتر.
وی
افزود: کشورهای دیگر خیلی خوب کار کرده اند و این دوره دورهای است که
حضور ما حتی ازگوانگژو دشوارتر است چراکه خیلی نمی توانیم پیش بینی کسب
مدال داشته باشیم.
سجادی
در پایان نکته اساسی در این مسابقات را حضور موفق دانست و گفت: حضور موفق
کلمه ای ساده است اما این ما هستیم که می تواینم به درستی این کلمه را
تعریف کنیم. باید دقت کرد تا اطلاعات درستی را جمع آوری و آنها را دسته
بندی کرد و موقع انتشار آن را مد نظر قرار داد.
در
این نشست مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و
جوانان به همراه مدیران روابط عمومی 19 فدراسیون اعزامی به بازیهای آسیایی
کره جنوبی حضور داشتند.
انتهای پیام/