رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از اجرای یک طرح مطالعاتی برای ایجاد کنسرسیوم ‌های صادراتی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ، کیوان کاشفی گفت : این طرح از طریق اساتید دانشگاه در حال پیگیری است و خروجی این مطالعات طی دو ماه آینده مشخص می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: ابتدا باید اولویت‌های استان در بخش کنسرسیوم‌ها را مشخص کرد و اینکه در چه حوزه‌هایی قابلیت تشکیل کنسرسیوم داریم و می‌توان آن‌ فعالیت‌ها را گسترش داد.

کاشفی صادرات را هدف اصلی در ایجاد کنسرسیوم‌ها در استان کرمانشاه دانست و بیان داشت: خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و کشاورزی از جمله حوزه‌های در حال مطالعه هستند.

وی به قابلیت‌های استان کرمانشاه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: در بخش‌های گردشگری و کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی برای درآمدزایی وجود دارد.

این مسئول تأکید کرد: با مشخص شدن اولویت‌ها یک نقشه راه را در مقابل خود خواهیم داشت که در حوزه صادرات طی مدت زمانی مشخص باید به آن دست یافت.

وی تجمیع امکانات محدود مالی و علمی را یکی از نقاط قوت تشکیل کنسرسیوم‌ها دانست و افزود: کنسرسیوم‌ها منجر به ایجاد قطب‌های بزرگ و کارتل‌هایی برای سرمایه‌گذاری می‌‌شوند.

کاشفی با بیان اینکه امروزه در جهان کارهای کوچک تنها در حوزه‌های خاصی جواب‌گو است، گفت: انجام کارهای بزرگ‌تر به منابع مالی بیشتر و نیروهای ماهرتری نیازمند است.

وی شرایط مرزی بودن استان کرمانشاه برای بهره‌گیری از فرصت تشکیل کنسرسیوم‌ها را یادآور شد و افزود: با تشکیل این کنسرسیوم‌ها می‌توان شاهد توسعه بیش از پیش صادرات استان بود./س

 

 

برچسب ها: اجرای ، طرح ، کنسرسیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.