آنتی‌وار گزارش داد:

تناقض در اتهامات آمریکا علیه روسیه

با وجود مدارک غیر مستند و ناکافی در خصوص سرنگونی هواپیمای مالزیایی، ایالات متحده بر طبل جنگ علیه روسیه در در ارتباط با سرنگونی می کوبد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آنتی‌وار، مقامات آمریکایی اتهامات تندتری را متوجه روسها درمورد سرنگونی هواپیمای مالزیایی می کنند و برای اقدامات شدیدتر علیه روسیه آماده می شوند. تمام مدارکی که آمریکایی ها ارائه کرده اند چیزی جز یک‌سری اطلاعات محرمانه و تعداد معدودی عکس که درباره منبع آن تردید بسیار وجود دارد نیست.

آمریکایی ها تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا به هر نحوی که شده به مردم این باور را بقبولانند که مقصر اصلی سقوط این هواپیما روسها هستند.

امروز، وزارت خارجه آمریکا به بررسی گزارشی پرداخت که بر اساس آن 150 خودروی نظامی روس در هفته گذشته از طرف مسکو به جدایی طلبان هوادار این کشور تحویل داده شده است که در میان آن ها به سیستم دفاعی بوک و دیگر سلاح های پیشرفته اشاره می‌کند.

اما یک اشکال در این گزارش و جود دارد و آن این است که تا بعد از سقوط هواپیمای مالزی هیچ اشاره‌ای به وجود این تسلیحات در دست جدایی‌طلبان نشده بود.

تناقض دیگری که در این گزارش دیده می شود آن است که جدایی طلبان نمی‌توانستند از یک سیستم دفاعی پیشرفته مانند "بوک" بدون آموزش های قبلی استفاده کنند.

در پایان این برداشت را می توان کرد که ایالات متحده با تهیه این گزارش که تناقضات بسیاری در آن وجود دارد، سعی در سوء استفاده از وضعیت موجود برای فشار بر روسیه را داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار