صدای صلح طلبی و نگران ما را از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران به عنوان نهادی مستقل و مردمی می شنوید .

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛

 جناب آقای بانکی مون
 
دبیر کل سازمان ملل متحد
 
صدای صلح طلبی و نگران ما را از انجمن نویسندگان کودک ونوجوان ایران به عنوان نهادی مستقل و مردمی می شنوید . اکنون صدای بازی و شادی کودکان بیش از هر زمان دیگری در غرش خمپاره ها، گلوله ها و بمباران ها گم شده است. کودکان قربانیان خاموش منازعات سیاسی، نظامی و مذهبی بزرگسالان در میدان های نبرد هستند.

 اگرچه جامعه ی ملل در الحاقیه ی پیمان نامه ی جهانی حقوق کودک بر منع به کارگیری کودکان در منازعات مسلحانه تأکید داشته است  اما این روزها  شاهد به خاک وخون کشیدن کودکان خردسال و بی گناه زیر بمباران وحشیانه  د رغزه هستیم .

نویسندگان کودک  ونوجوان در برابر فجایع  غیر انسانی اخیر سکوت و بی تفاوتی را جایز ندانسته  و از همه انسان دوستان ومدافعان حقوق بشر می خواهد که برا ی جلوگیر ی از این فجایع اقدامی فوری وموتر نمایند.
 
ما نویسندگان کودک و نوجوان نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت کودکان غزهاعلام می کنیم و خواهان توجه فوری و جدی جامعه ی بین الملی و به ویژه شخص دبیر کل به وضعیت  خونبار کودکان جنگ زده در این سرزمین هستیم.کودکان نیازمند امنیت و آرامش هستند، نقض امنیت و حقوق بنیادین کودکان در سایه ی این جنگ نابرابرو کشمکش های نظامی تحت هیچ شرایطی و با  هیچ استدلال و هیچ بهانه ای پذیرفته شده نیست.

جناب دبیر کل، ما نویسندگان کودک و نوجوان، از شما می خواهیم با فوریت و جدیت بیشتری نسبت به این فجایع انسانی واکنش نشان دهید و برای جلوگیری از تداوم این وضعیت که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به ویژه کودکان و مادرانشان می شود بی درنگ اقدامات لازم را انجام دهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار