امسال 20 هزار و 665 تن انواع محصولات کشاورزی از روستائیان خراسان جنوبی خریداری شد.

خریداری بیش از 20 هزار تن محصولات کشاورزی از روستائیان خرسان جنوبی
 
امسال 20 هزار و 665 تن انواع محصولات کشاورزی از روستائیان خراسان جنوبی خریداری شد.
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری  20 هزارو 665 تن انواع محصولات کشاورزی از روستائیان استان خریداری شده ، گفت: از این میزان 11 تن و 529 کیلوگرم غلات، هزار و 61 تن دانه های روغنی و شش هزارو 21 تن محصولات پروتئینی اعم از مرغ، تخم مرغ، شیر و کره بوده است.
 
 
رضا زاده، ارزش این محصولات خریداری شده 59 میلیارد و 886 میلیون ریال اعلام کردو افزود:
محصولات خریداری شده در مراکز عرضه تعاون روستایی استان ذخیره و این محصولات به صورت توافقی از کشاورزان خریداری می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین 554 تن گیاه علوفه ای،185  تن سیب زمینی و پیاز ،282 تن محصولات جالیزی، 35 تن سبزیجات ،28 تن میوه های دانه دار شامل سیب و گلابی و 960 تن سایر محصولات  بوده که به صورت توافقی از روستائیان خریداری شده است.

رضازاده با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در ایران پیشینه‌ای حدود 60 ساله دارند، یادآور شد: درک نیاز مشارکت مردمی، استفاده از منابع مالی اندک که توسط اعضا اندوخته می‌شود و لزوم استفاده بهینه از عنصر مدیریت روستایی مورد نظر سبب تاسیس شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی شد.

مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد:در حال حاضر  25 مرکز خرید و سه مرکز عرضه و توزیع در زمینه خرید و توزیع محصولات کشاورزی در استان فعالیت دارند.

وی یادآورشد: اداره کل تعاون روستایی خراسان جنوبی هم اکنون دو هزار و 867 روستا و بیش از 200 هزار روستایی را تحت پوشش دارد .

رضا زاده با بیان اینکه 25 مرکز در راستای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سطح استان فعال است، گفت: از این تعداد 19 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و شش مرکز مربوط شرکت غله است.

وی سطح زیر کشت گندم در خراسان جنوبی را ۳۶ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۳۲ هزار هکتار کشت آبی و چهار هزار هکتار کشت دیم است.

مدیرکل تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه درسال گذشته  11 هزار تن خرید توافقی گندم در سطح استان انجام شده است، یادآور شد:از این میزان شش هزار و 800 تن توسط سازمان تعاون روستایی و مابقی توسط شرکت غله خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.