خوشبختانه شبکه آموزش به بکارگیری نیروهای متخصص در ابتدای فعالیت خود توانسته موفق عمل کند.

علیرضا معینی، مجری پیشکسوت سیما با اشاره به عملکرد صدا و سیما در حوزه ادبیات در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: معتقدم سازمان صدا و سیما برای کسب موفقیت بیشتر در حوزه شعر و ادبیات، باید از نیروهای متخصص بهره‌مند شود.
 
وی افزود: شاید به جز دو مجری یا گوینده که در این حوزه متخصص هستند،‌ بقیه فقط شعر را می‌خوانند ولی از مفهوم آن خیلی سود نمی‌برند.
 
معینی در خصوص برنامه "قند پهلو" تصریح کرد: در سال‌های اخیر و به همت افرادی علاقه‌مند که شاید دغدغه شعر این مرز و بوم را داشته‌اند، برنامه موفق "قند پهلو" را روی آنتن برده‌اند و این برنامه با مردمی کردن شعر توانسته مخاطبان خوبی را جذب کند.
 
گوینده برنامه‌های رادیویی افزود: خوشبختانه "قند پهلو" توانسته در حوزه ادبیات طنز معاصر موفق عمل کند ولی در خیلی از برنامه‌ها دیده شده که شعر را فقط می‌خوانند و تحلیلی درست از آن را ارائه نمی‌دهند.
 
معینی با اشاره به داشتن شبکه‌ای تخصصی در حوزه ادبیات گفت: معتقدم شبکه تخصصی در حوزه ادبیات برای مخاطبان عام مناسب نخواهد بود و افراد متخصص هم در شرایطی با استفاده از کتابخانه‌ احتیاجات خود را مرتفع می‌سازند.
 
وی ادامه داد: ادبیات باید در همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی باشد تا به عنوان یک ذخیره ادبی بزرگ، همگان از آن بهره‌مند شوند.
 
معینی درباره جایگاه ادبیات ما در سطح جهان تصریح کرد: ادبیات ما در سطح جهان جایگاه والایی داشته و دارد ولی در کشورمان کمتر به آن توجه می‌شود.
 
این گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به موفقیت شبکه آموزش، تصریح کرد: در میان شبکه‌های دیگر سیما، شبکه آموزش به مراتب موفق تر است،‌ به دلیل اینکه در همان گام‌‌های اول،‌ فعالیت خود را با افراد متخصص آغاز کرد.
 
معینی با اشاره به برنامه موفق ویژه افطار شبکه آموزش سیما گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه "خدا با من است" ویژه افطار را می‌بینیم که در شبکه آموزش مصداق این تلاش ارزنده است و امیدوارم دیگر شبکه‌های سیما نیز برای برنامه‌های شعر و ادب، قالب‌هایی را در نظر گیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: گنجاندن قالب شعری در برنامه‌های سیما، کار ساده‌ای نیست و خوشبختانه شبکه آموزش با تولید برنامه های تخصصی شعر توانسته‌ دریچه ای را در ذهن جوانان و مخاطبان علاقه‌مند باز کند.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار