کارشناسان اقتصادی اروپا بر این باورند که روند ورشکستگی بانک‌های اروپایی نشانه‌ای از گسترش روزافزون بحران اقتصادی در این کشورها است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری انگلیس علت این ورشکستگی را بدهکاری چهار وام‌گیرنده بزرگ از این بانک دانسته است. این در حالی است که بیشتر حسابهای موجود در این بانک مربوط به حسابهای خرد و سرمایه های اندک است.

دولت انگلیس و گروه بانکداری لویدز شرط کمک به این بانک را شفاف سازی حسابهای مالی دانسته است و بر همین اساس مطالعه مقدماتی بر این مبنا شروع شده است.

نشانه های ورشکستگی در این بانک هنگامی آغاز شد که این بانک توان رقابت با دیگر بانکها به ویژه در سطح بین الملل را به دلیل بدهی کلان بدهکاران از دست داد و با کاهش سرمایه رو به رو شد.
 
در حال حاضر شرایط این بانک به گونه ای شده که حتی قادر به سرویس دهی به شرکتهای کوچک و متوسط هم نیست.

لازم به ذکر است که قبل از این شرایط دولت انگلیس اعلام کرده بود اگر روند ورشکستگی در بانکهای انگلیس به همین منوال ادامه داشته باشد به خود اجازه می دهد وارد حساب شخصی کاربران شود.

پیش از این بانک مرکزی انگلیس از برنامه ای با هدف جلوگیری از بحران و ورشکستگی بانک های این کشور خبر داد.

کارشناسان اقتصادی اروپا بر این باورند که روند ورشکستگی بانکهای اروپایی نشانه ای از گسترش روزافزون بحران اقتصادی در این کشورها است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، انگلیس ، ورشکستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار