غرفه آستان قدس رضوی فضای خاصی را در بخش نهادها و مؤسسات قرآنی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن، بازدیدکنندگان نمایشگاه بیست و دوم هر چند برای حضور در این فضا به اتوبان شهید حقانی تهران مراجعه می کنند اما عطر و بوی حرم رضوی را استشمام می کنند.
 
بوی عطر حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) در میانه بخش نهادها و مؤسسات بازدیدکنندگان با استشمام عطر خاطره انگیز و به یادماندنی متوقف می شوند.
 
غرفه آستان قدس رضوی با حضور در این بخش فضا را عطرآگین کرده و دل هر بازدیدکننده ای را راهی بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت می کند.
 
در کنار این عطر دلنواز، کتب نفیسی قرار گرفته که برخی از آنها یادگاری از ائمه اطهار هستند؛ قرآنی خطی منسوب به امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و دیگر ائمه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. قرآن های دیگری نیز وجود دارد که از قرون مختلف جمع آوری شده و به نمایش گذاشته شده که برخی از آنها اهدایی رهبر معظم انقلاب است.
 
در این 29 نسخه خطی می توان سبک های مختلفی از قرآن نویسی را از دوره های مختلف مشاهده کرد. از دیگر آثاری که در این غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته، می توان به کتاب «رفتارشناسی امامان در دوره عباسيان»، «توضيح الاخلاق»، «شرق‌شناسی»، «پرتويی از هدايت قرآن» و «پژوهشی در تمدن اسلامی مسيحی» اشاره کرد.


انتهای پیام /اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.