مهمترین علت تاخیر ازدواج جوانان، موانع خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی است، و مسائل مالی و اشتغال در رغبت نداشتن جوانان به ازدواج نقش کمتری دارد.

فدایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ رویکرد خانواده‌ها باید به ازدواج تغییر کند چرا که عمده ترین علت ازدواج نکردن جوانان توقعات نابجای خانواده‌ها و باورهای غلط آنان است و اشتغال و مسکن و مسائل مالی در امر ازدواج در اولویت‌ بعدی آنان قرار دارد. فدایی مسئله‌ی مالی را عامل اصلی در بی رغبتی جوانان در ازدواج نمی‌داند.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون همه تصور می‌کنند که علت ازدواج نکردن جوانان بیکاری و نبود مسکن است در حالی که اکثر جوانان دارای شغل هستند و بیش از نیمی از جوانان مجرد دو شغله هستند. در حالی که علت اصلی تاخیر در ازدواج جوانان مشکلات فرهنگی در خانواده‌هاست و تا زمانی که نگرش خانواده‌ها به مقوله‌ی ازدواج تغییر نکند، ما شاهد افزایش سن ازدواج خواهیم بود.

فدایی درباره آسیب‌های ناشی از تاخیر در ازدواج می‌گوید: ازدواج نکردن یا دیر ازدواج کردن جوانان آسیب‌های کوتاه مدت و بلند مدتی را بر روح و روان دختران و پسران مجرد می‌گذارد و دختران به واسطه‌ی روحیه‌ی لطیف و حساسی که دارند آسیب بیشتری را متحمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دختران و پسران آمادگی ازدواج را دارند. آنان تنها منتظرند از سوی افرادی تشویق به ازدواج شوند.

فدایی در پایان خاطرنشان کرد: رقابت های نا به جای برخی خانواده‌ها در انتخاب همسر آینده فرزندان خود، عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی به جوانان درباره انتخاب و نحوه‌ی اجرای مقدمات ازدواج، رقابت‌های دختران با یکدیگر به ویژه با دوستان و اقوام متاهل درباره‌ی شرایط مالی همسر آینده‌ی خود، ویژگی‌های ظاهری و عدم تفاهم فرزندان با خانواده‌ها درباره‌ی استاندارد‌های انتخاب همسر عوامل اصلی بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان در جامعه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار