یک آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: روزه داری باعث بهبود روابط افراد جامعه و کاهش ملموس آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 حسین ابراهیمی آسیب‌شناسی اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: ماه مبارک رمضان و ورود انسان‌ها به ضیافت الهی در برنداره مفاهیم و نکات مهم گوناگونی است که توجه به آن برای تک تک انسان‌های موفق و متعهد لازم است. از جمله دلایل روزه‌ای در این ماه پربرکت بر طبق روایات قرآن تمرین صیانت از نفس است ابراهیمی مقدم افزود: در واقع ماه ضیافت الهی مبدأیی محسوب می‌شود که در آن بندگان خداوند با التزام به رعایت و توجه به فرامین الهی سعی می‌کنند تا نفس خود را برای روزها و ماه‌های سال پرورش داده و راه ورودی گناه و معاصی را به درون خودشان مسدود نمایند.

ابراهیمی مقدم تأکید کرد: آغاز ماه مبارک رمضان و قرار گرفتن درماه ضیافت الهی بهانه خوبی است برای پرورش و تقویت نفس و دوری از گناهان و قرار گرفتن در رحمت و مغفرت الهی که خود این امر سبب کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شود. 

وی ادامه داد: روزه داری باعث بهبود روابط افراد جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، یادمان نرود که ما با روزه داری صفات مثبت، صبر و استقامت را در شخصیت خود درونی می‌کنیم. 

ابراهیمی مقدم در رابطه با ابعاد اجتماعی روزه داری گفت: در زندگی مذهبی ما مسلمانان همیشه جلوه‌هایی از تازه شدن وجود دارد آمدن هر ساله‌ی رمضان در کشورهای مسلمان بهار جان‌ها و قلوب صمیمی مسلمین را به همراه می‌آورد.و مسلمانان با انجام اعمال عبادی فردی و جمعی این ماه عزیز نسبت به تهذیب درونی خود وهم نوایی بیرونی با ارزش‌ها، هنجارها و قوانین اجتماعی هست می‌گمارند. 

ابراهیمی مقدم خاطر نشان کرد: شعائر دینی ما درماه مبارک رمضان همگان را به صله‌ی رحم و گردهمایی دعوت می‌کند تا امت مسلمان هم دل وهم جهت به سوی تکامل خود در جامعه‌ی خویش گام بردارند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: روزه ، کاهش ، بهبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار