رئیس انجمن علمی مامایی ایران:

استقبال از "زایمان طبیعی" افزایش یافته است

چنانچه "طرح تحول سلامت" به خوبی اجرا شده و آسیب‌های آن شناخته شود می‌توان امیدوار بود عامه مردم نیز به انجام زایمان طبیعی تشویق شوند.

ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قشر تحصیل کرده بیشترین متقاضی انجام زایمان طبیعی هستند.
زیرا به عوارض سزارین واقف بوده و با حضور در کلاس‌های دوران بارداری و زایمان طبیعی بیشترین افراد استقبال کننده را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید در نظام شبکه بهداشت و پزشک خانواده روستایی و شهری نگاه ویژه‌ای به خدمات مامایی و سلامت باروری وجود داشته باشد تصریح کرد: برنامه‌ریزان و سیاستگذاران پزشک خانواده توجهی به خدمات مامایی ندارند و هنگامی که از مراتب سلامت صحبت می‌شود کسی نمی‌داند چگونه و توسط چه کسی مراقبت‌های دوران بارداری ارائه می‌شود.

به گفته خداکرمی زایمان یک فرآیند است که از دوران بارداری باید عوامل آن شناخته شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه زایمان طبیعی به تنهایی نمی‌تواند عامل کاهش سزارین در کشور باشد خاطرنشان کرد: باید خدمات دوران بارداری را از پزشک خانواده و نظام جامع شبکه مشاهده کنیم که متاسفانه این امر به خوبی دیده نمی‌شود.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مشخص شود متولی خدمات سلامت باروری و بارداری ماماها هستند یادآور شد: به رسمیت شناختن این مسأله کمک بزرگی برای طرح تحول سلامت است و انجمن وظیفه خود می‌داند برای اجرای هر
چه بهتر این طرح و از بین بردن چالش‌ها همکاری صددرصد با وزارت بهداشت داشته باشد.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.