معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز حمایتهای روانی - اجتماعی زنان بهبود یافته در استان خراسان رضوی آماده بهره برداری شد.

حسن حاجی پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: در سال گذشته نخستین مرکز حمایت های روانی - اجتماعی ویژه مردان در مشهد راه اندازی شد و اینک نخستین مرکز ویژه زنان بهبود یافته نیز در شهرمشهد آماده بهره برداری شده است که تا پایان تابستان راه اندازی می‌شود.

وی گفت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که برای درمان و بهبود آن کمک های روانشناختی و حمایت های اجتماعی از اهمیت بسیار برخوردار است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود : معتادان بهبود یافته در بازگشت به اجتماع دچار مشکلات متعدد هستند که از آن جمله می توان به بیکاری، مشکل در جامعه پذیری و برقراری ارتباط با دیگران اشاره کرد.

حسن حاجی پور گفت : در این ارتباط حمایت های روانی و اجتماعی بعد از بهبود یافتگی و ترخیص فرد از مراکز درمان و ترک اعتیاد، امری ضروری و موثر در عدم بازگشت فرد به مصرف دوباره مواد مخدر است.

وی افزود : با توجه به افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان بویژه مصرف شیشه و با توجه به اینکه اعتیاد در زنان آسیب های مضاعف را به فرد، خانواده و جامعه تحمیل می کند بنابراین اقدام به راه اندازی این مرکز نموده ایم.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در این مرکز تلاش می شود حمایتی هایی از جمله ایجاد اشتغال و ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به بهبود یافتگان ارائه شود، افزود: این مرکز با هزینه 500 میلیون ریال و انتخاب 20 نفر از زنان بهبود یافته بامداخله مددکاران اجتماعی راه اندازی می گرد د.

حسن حاجی پور گفت: 95 درصد مراجعان به مراکز درمان اعتیاد با رویکرد کاهش آسیب و استفاده از متادون در مرحله درمان اعتیاد هستند و تنها پنچ درصد در قالب رویکرد پرهیز مدار می باشند لذا با جامعه آماری بسیار کمتری مواجه هستیم.

وی افزود : بیشترین خطر اعتیاد در مکانهایی از جمله باشگاههای ورزشی و آرایشگاه های زنانه، بانوان را تهدید می کند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: مرکز ، روانی ، اجتماعی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.