گشنيز و اسفناج در افزايش ترشح انسولين و کاهش قندخون موثر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مريم مقيمي متخصص طب سنتي گفت: بهتر است بيماران مبتلا به ديابت به جاي مصرف شيريني هاي مصنوعي از عسل و رب سيب استفاده کنند و بهترين ميوه ها براي اين بيماران سيب رسيده شيرين، گلابي، انار، آلو، زرد آلو و شاتوت است که بيماران مي توانند از آبميوه هاي اين ميوه ها نيز استفاده کنند.

وي ادامه داد: مصرف ماهي و غذاهاي دريايي به دليل وجود امگا 3 و چربي هاي غيراشباع در بهبود ديابت و عوارض آن مفيد است.مصرف گشنيز تسکين دهنده صفرا و برطرف کننده التهاب و تشنگي در بيماران ديابتي است و در مطالعات جديد مشخص شده گشنيز بر افزايش ترشح انسولين از پانکراس، کاهش قند خون و جلوگيري از بروز عوارض قلبي و عروقي در بيماران ديابتي موثر است.

مقيمي گفت: مصرف آلو نيز حرارت صفرا را کاهش مي دهد و باعث افزايش حساسيت بافتي به انسولين و کاهش نسبي قند خون مي شود. همچنين مصرف نخود ملين و توليد کننده خون است و طحال و کليه را پاکسازي مي کند.

اين متخصص طب سنتي ادامه داد: همچنين به بيماران ديابتي توصيه مي شود مصرف سيب را در برنامه غذايي خود داشته باشند چرا که علاوه بر کاهش قند خون از بروز عوارض ديابت جلوگيري مي کند و حتي به افرادي که زمينه ديابت را در خانواده دارند توصيه مي شود براي پيشگيري از ابتلا به ديابت سيب بخورند.

وي ادامه داد: بنابراين به بيماران ديابتي توصيه مي شود سوپ گشنيز، سوپ سبزيجات، ماهي، آبگوشت، خوراک ماهيچه و آلو بخارا، خورشت سيب درختي، کته گشنيز و شويد، شربت آبغوره و رب انار را در برنامه غذايي خود بگنجانند.
منبع: فارس
برچسب ها: معجزه ، گشنیز ، اسفناج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.