سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد گزینه حمله زمینی به غزه روی میز است اما آخرین گزینه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "پیتر لرنر" در گفتگو با این شبکه گفت: اسرائیل طرح آتش بس پیشنهادی را پذیرفت و امیدوار بود که حماس نیز همین کار را انجام بدهد و از شلیک راکتها خودداری کند. اما حماس این کار را انجام نداد و در شش ساعت اول پذیرش آتش بس ازجانب اسرائیل، حماس حدود شصت راکت به سمت اسرائیل شلیک کرد. در روز گذشته تعداد زیادی راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد که بخش اعظم آن از مناطق شمالی غزه بود. 

وی در ادامه افزود: هدف ما این است که امنیت را برای اسرائیل و مردمش احیا و حفظ کنیم که در یک هفته گذشته هدف آماج راکتها بوده اند. شلیک راکتها به سمت اسرائیل غیرقابل قبول است. بیش از نیمی از اهداف ما از آغاز این درگیری ها، سکوهای پرتاب راکت  در غزه بوده است. پیش از وارد کردن نیروی پیاده به غزه می توانیم کارهای زیادی انجام بدهیم. ما اطلاعات خوبی درباره اهداف حملات داریم. اما استفاده از نیروی پیاده ، باید آخرین گزینه ما باشد. این گزینه روی میز قرار دارد. نیروهای پیاده ما آماده هستند و اگر دولت دستور بدهد وارد عمل خواهند شد.

وی گفت: بی تردید، اوضاع خطرناک است و به همین علت، ما اهداف خود را به دقت ارزیابی می کنیم و اینکه چگونه می خواهیم به این اهداف دست یابیم. در چند روز آینده مشخص خواهد شد که سیر امور به چه صورت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار