چاپ ارزان قیمت کتاب با توجیه طرح کمک به دبیران و مدیران مدارس مؤلف به واسطه عقد تفاهمنامه و قرارداد میان انتشارات دانشیاران ایران و سازمان دانشجویی استان تهران قانونی و با مجوز کار است.

سجاد سعیدی، نماینده انتشارات دانشیاران ایران در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران و با اشاره به آغاز طرح کمک به دبیران و مدیران مدارس مؤلف در قالب ارسال پیامک فراخوان گونه به تلفن‌های همراه دبیران و مدیران شهرستان اسلامشهر، افزود: در حال حاضر تفاهم‌نامه و قراردادی بین سازمان دانشجویی استان تهران و انتشارات دانشیاران ایران منعقد شده که بنابراین قرارداد کتاب دبیران و مدیران مدارس استان تهران با قیمتی نازل از آنچه عرف این روزها بوده، منتشر می شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که چگونه در شرایط امروز که کاغذ گران تر از همیشه دادو ستد می‌شود، کتابی با قیمت سیصد هزار تومان منتشر خواهد شد، گفت: نرخ اعلام شده در پیامک‌های ارسالی حداقل قیمت بوده البته باید گفت این نرخ با در نظر گرفتن تخفیف یکصدو سی و پنج هزار تومانی اعلام شده از سوی سازمان دانشجویی استان تهران به اطلاع دبیران رسیده است.

به گفته سعیدی، کتاب‌های منتشر شده باقیمت سیصد هزار تومان با کیفیتی این گونه که تنها با 20 الی 30 تیراژ و 50 الی 80 صفحه با چاپ سیاه و سفید به دست مخاطبان خود می‌رسد.

نماینده انتشارات دانشیاران در پایان در پاسخ به آنکه آیا انتشار کتاب‌هایی با هزینه اولیه سیصد هزار تومان در شرایط کنونی بازارهای کتاب و کاغذ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفته شده یا نه، خاطر نشان کرد: کار ما قانونی بوده و با برخورداری از مجوز کار اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ که هم اکنون و پس از ارسال پیامک‌های چاپ ارزان قمیت کتاب و فراخواندن دبیران و مدیران مدارس به مشارکت در اجرایی کردن این طرح، برخی از دبیران گیرنده این پیامک‌ها نگرانی خود از نحوه اجرای این طرح متضاد با شرایط کنونی بازارهای کاغذ و کتاب را ابراز کرده و دلواپس حال کتاب‌هایی هستند که بدین گونه منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ که پیش بینی می‌شود که کتاب‌های منتشر شده در قالب طرح کمک به ادیبان و مدیران مدارس مؤلف، کتاب‌هایی با محتواها و کیفیت‌های چاپ بسیار نازل شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، کاغذ ، چاپ ، دبیران ، منتشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۶:۲۴ ۱۵ تير ۱۳۹۴
من یکی از نزدیکای خودم یکی از زخم خورده های این قضیه هست. بدقولی بیش از حد و زبون بازی دست اندرکاران این انتشارات- کیفیت افتضاح کتابها-عدم گرفتن صحیح فیپا و هزار تا مشکل دیگه.
از قدیم گفت هر ارزونی بی علت نیست.
چرا کسی به این تبلیغاتای دروغی نظارت نمیکنه؟
آخرین اخبار