استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی مجتمع عظیم پتروشیمی اردبیل اشتغال مولد و کارآمد را فراهم کرده و این بخش را در مسیر توسعه همه‌جانبه قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش دیروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات پتروشیمی اردبیل با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی استان اردبیل اظهار داشت: ما امروز در استان اردبیل به سرمایه‌گذاری‌های عظیم صنعتی با ارزش افزوده بسیار بالا نیاز داریم و امیدواریم با تقویت جبهه تولیدات صنعتی و رونق صادرات آن بتوانیم این استان را از چنبره نارسایی‌های حوزه کارآفرینی و تولیدی نجات دهیم.

وی به تفاوت آشکار ارزش افزوده بخش صنعت در قیاس با کشاورزی و حتی گردشگری اشاره کرد و افزود: اخیراً منابع خوبی از سهم دولتی برای استان اردبیل در نظر گرفته شده تا با یک میلیارد و 130 میلیون دلار اعتبار بتوانیم به تکمیل و اجرایی شدن طرحهای عظیمی همچون پتروشیمی کمک کنیم.

استاندار اردبیل بر رفع موانع و مشکلات پیش روی شرکت پتروشیمی اردبیل از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات و تنگناهای پتروشیمی اردبیل باید تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط مشارکت و همکاری جدی را در جهت رفع موانع این شرکت صنعتی که در ایجاد اشتغال جوانان منطقه تأثیر بسزایی دارد، داشته باشند.

خدابخش در ادامه بیان کرد: ما به طور جدی پیگیر راه‌اندازی این طرح بزرگ در استان هستیم و از هیچ تلاشی برای تکمیل این طرح عظیم دریغ نمی‌کنیم چرا که این طرح به عنوان یک مجموعه عظیم اقتصادی که می‌تواند در توسعه اشتغال و رونق کارآفرینی منطقه مؤثر باشد، بهتر به سرانجام رسیده و بتوانیم پتروشیمی اردبیل را بعد از سال‌ها توقف و تعطیلی به چرخه اقتصادی و اشتغال استان بازگردانیم.

وی افزود: یکی از مؤثرترین راه‌های شتاب‌بخشی به توسعه استان استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی است و در این راستا زیرساخت‌های مورد نیاز کارخانه نورد مشگین‌شهر با همکاری دستگاه‌های دخیل تأمین تا این مجموعه با مشکل اجرایی مواجه نشود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، مجتمع ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.