نمونه مشابهی از مجسمه طراحی شده سردار "والا بای پاتل" در گجرات هند در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آرت نیوز؛ هند قصد ساخت بلندترین مجسمه جهان را دارد. 

روز پنجشنبه همزمان با جدیدترین اعلام بودجه سالیانه کشور هند از طرح‌هایی برای ساخت نمونه مشابهی از مجسمه سردار والابای پاتل (یکی از قهرمانان ملی و بزرگان کشور هند) رونمایی شد، این مجسمه که به ارزش 2 میلیون روپیه (در حدود 34 میلیون دلار) در بودجه هند در نظر گرفته شده پروژه‌ای بی نظیر از نخست وزیر جدید هند نادندا مادی است و در صورت کامل شدن تقریبا به ارتفاعی دو برابر مجسمه آزادی و 42 فوت بلندتر از بنای تاریخی واشنگتن خواهد رسید. 

مادی برای سالهای طولانی مبارزه کرده تا از آن پروژه به عنوان موقعیتی برای افزایش وجهه جهانی هند استفاده کند. 

قرار است این مجسمه در یک منطقه روستایی محافظت شده در گجرات (جایی که مادی قبل از انتخاب شدن برای نخست وزیری در آنجا به عنوان فرماندار خدمت می‌کرده) ساخته شود. 

در حالیکه زیر بناهای پر زرق و برق و پروژه‌های ساختمانی دیگر برای مدت طولانی فانوسی برای ترقی وضعیت اقتصادی در زمینه‌های سیاسی جغرافیایی بوده اما هزینه این پروژه این بار تعداد قابل توجهی را آزرده است. 

به گزارش آسوشیتدپرس، بودجه تخصیص داده شده دو برابر یک میلیون روپیه‌ای (4 میلیون دلار) است که هند سالیانه برای تحصیل دختران جوان پرداخت می‌کند و یک چهارم بیشتر از 1.5 میلیون روپیه‌ای (25 میلیون دلار) یعنی هزینه برنامه‌های امنیتی زنان هند است. تعداد زیادی از منتقدین این پروژه معتقدند که برای کشوری که در سالهای اخیر به دلیل فرهنگ فراگیر ویرانگری‌اش زیر رگبار اسلحه بوده است، اختصاص چنین بودجه‌ای بی اغراق دردسرساز خواهد بود و براساس گزارشات محلی هزینه واقعی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بسیار بالاتر از اینهاست. 

آنها ادعا می‌کنند که این مجسمه در حقیقت 250 میلیون روپیه یعنی 10 برابر بیشتر از مبلغ اختصاص داده شده فعلی، هزینه خواهد داشت. 

بنا به گفته مأموران دولتی هزینه‌های باقی مانده توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود، هر چن در حال حاضر موفقیت گروه تأمین کننده منابع مالی در این امر نامشخص است.  
 
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.