وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد تیم های نظامی آمریکا ارزیابی نیروهای امنیتی عراق را تکمیل کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کربی" سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: گزارش مربوط به ارزیابی های این تیم ها در عراق به دست پنتاگون رسیده است.

پنتاگون این مسئله را در بحبوحه گزارش هایی بیان کرد مبنی بر اینکه افسران آمریکایی هنوز به نتیجه روشنی در مورد اوضاع عراق دست نیافته اند.

این تیم های نظامی این ماه پس از پیشروی سریع ستیزه جویان سنی در عراق ، در بغداد مستقر شدند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در همین راستا نوشت در این ارزیابی هشدار داده شده است هر نیروی آمریکایی که به عنوان مشاور در عراق فعالیت دارد با خطر روبرو خواهد بود.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت این ارزیابی محرمانه همچنین نشان می دهد تنها حدود نیمی از یگان های ارتش عراق به قدر کافی مستعد دریافت توصیه های نیروهای آمریکایی هستند.

کربی از اظهار نظر درباره جزئیات این گزارش خودداری اما به خطر ناشی از تهدیدهای داخلی اذعان کرد و اینکه ارتش آمریکا از تجربه در افغانستان درس گرفته است ،‌ جایی که برخی نیروهای ناتو توسط افغان هایی که اونیفورم نظامی به تن داشتن هدف حمله قرار می گرفتند یا کشته می شدند.

وی تصریح کرد: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و فرماندهان ارشد ارتش آمریکا این ارزیابی را بررسی خواهند کرد و سپس توصیه هایی را در اختیار مشاوران نظامی آمریکایی قرار خواهند داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار