عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:اقتصاد با کاهش تورم قابل اداره نیست باید بتوان در کنار کاهش تورم، شرایط اقتصادی دیگر را نیز مساعد کرد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص شرایط کاهش تورم در کشور بیان کرد: اقتصاد ما با کاهش تورم قابل اداره نیست باید در کنار کاهش تورم شرایط اقتصادی دیگر را نیز مساعد کرد تا بتوان اقتصاد را از این بحران نجات داد.

وی در خصوص بسته  حمایتی برای مبارزه با شرایط تورمی بیان کرد: این بسته حمایتی باید شامل حمایت از دولت بهبود فضای اقتصاد، تصحیح قانون مالیاتی، تصحیح قانون ارزش افزوده باشد.

وی در این خصوص ادامه داد:‌این بسته شامل رویکرد اقتصادی مربوط به تنظیم بودجه و رابطه بین تولید و اشتغال و صادرات باشد و بتواند در این زمینه‌ها آسیب‌شناسی کند.

نماینده مردم گیلان در خصوص بهبود شرایط اقتصادی ادامه داد: دولت با دریافت 80 هزار میلیارد معوقه خود می‌تواند قدم بزرگی را برای به راه انداختن نقدینگی در کشور انجام دهد و شرایط تورمی را بهبود بخشد.

وی در خصوص بودجه احتمالی بیان کرد: دولت با 50 هزار میلیارد تومان بودجه احتمالی می‌تواند در پی حل بحران اقتصادی باشد تا با توجه به این بودجه شرایط تورمی را سر و سامان بخشد.

ندیمی در مورد اجرایی شدن طرح‌ها برای بهبود بخشیدن شرایط تورمی ادامه داد: دولت باید بر اساس ارسال لایحه به مجلس، تنظیم مقررات و رویکرد اصلاح قوانین مالی، شرایط اقتصادی را سنجیده و بتواند به حل بحران اقتصادی کمک نماید.

عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص راهکارهای بهبود شرایط تورمی توضیح داد: دولت باید نقش کارفرمایی خود را به خوبی ایفا کند و با استفاده از منابع توسعه و تعاون برای سودآوری کشور مشارکت نماید تا بتواند از شرایط رکودی خارج شود.

وی در این خصوص ادامه داد: دولت با اجرای بخش تعاون و رونق این بخش می‌تواند کمک به سزایی به شرایط رکودی اقتصاد نماید.

ندیمی در پایان گفت: تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه بانک‌ها امکان حل این معضل را برای اقتصاد به وجود خواهد آورد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۳
برادر شما با این پشنهادت باید بگم که .......... و اب نیست
آخرین اخبار