رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اجرای بسته‌های حمایتی طرح ملی تحول نظام سلامت در استان اردبیل، گفت: در طول اجرای بسته‌ی ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، 42 درصد زایمان‌ها طبیعی و 58 درصد سزارین است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، «فرهاد پورفرضی»، در جلسه‌ی تشریح دستاوردهای طرح ملی تحول نظام سلامت، با بیان اینکه در طول دو ماه از اجرای طرح، آمار زایمان طبیعی افزایش یافته است، اظهار کرد: پیش از اجرای طرح، میزان سزارین در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی 64 درصد بود که باید به 15 تا 25 درصد کاهش می‌یافت، از همین‌رو براساس برنامه‌ریزی‌ها، این آمار به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی افزود: هم‌اکنون در بیمارستان‌های دولتی 42 درصد زایمان‌ها طبیعی و 58 درصد سزارین است که تا پایان سال اول طرح ملی تحول نظام سلامت، تا 10 درصد از میزان سزارین کاسته شود.

پورفرضی تصریح کرد: دانشگاه، بیمارستان‌های دولتی و متخصصان زنان و زایمان موظفند شمار سزارین را تا 10 درصد کاهش دهند، چون در غیر این صورت رتبه و درآمد بیمارستان کاهش یافته و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: علاوه‌بر این مِ‌کوشیم تا زایمان بی‌درد در بیمارستان‌های استان، راه‌اندازی شود.

دبیر شورای سلامت استان اردبیل با بیان اینکه با اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت، شمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها افزایش یافته است، افزود: آمار مراجعین روزانه به بیمارستان‌های دولتی 2023 نفر بود که هم‌اکنون با پنج درصد افزایش، به 2129 نفر رسیده است.

پورفرضی خاطرنشان کرد: اعتبار طرح ملی تحول نظام سلامت از یک درصد ارزش افزوده پرداخت شده مالیاتی و نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح، کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت و درمان ارتقا یافته است، تصریح کرد: می‌کوشیم کیفیت خدمات ارائه شده را در حد بیمارستان سه ستاره افزایش دهیم.

پورفرضی با اشاره به اجرای بسته‌ی چهارم نظامت سلامت، یادآور شد: مطابق این بسته، 79 پزشک مقیم در بیمارستان‌های بیش از 64 تخت، به صورت شبانه‌روزی حاضر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، ارتقای کیفیت ویزیت افزایش ماندگاری پزشک در مناطق محروم و افزایش رضایت‌مندی بیماران بستری از کیفیت خدمات ارائه شده را از دیگر دستآوردهای طرح تحول نظام سلامت دانست.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، زایمان ، سزارین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.