مدیر پایگاه میراث فرهنگی تاق بستان آخرین وضعیت ساماندهی مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ، علیرضا مرادی بیستونی گفت: طرح ساماندهی تاق بستان یک طرح بزرگ و اثرگذار در آینده شهر کرمانشاه است، به گونه ای که انجام درست و کامل این طرح، تاق بستان را جهانی کرده و رونق دوچندانی به فضای گردشگری کرمانشاه می‌بخشد.

 وی افزود: طرح ساماندهی تاق بستان یک طرح 15 ساله است که در قالب سه فاز طراحی شده و ما هنوز مشغول انجام کار در فاز اول آن هستیم.

 معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به کارهایی که تا به امروز در این مجموعه تاریخی فرهنگی صورت گرفته گفت: تاکنون بیشتر کارهایی که در این طرح بزرگ ساماندهی صورت گرفته در داخل خود محوطه بوده و مهمترین آن بازگرداندن چهره تاق بستان به سیمای اصیل و باستانی اش بوده که به خوبی انجام گرفته است.

مرادی بیستونی تصریح کرد: همچنین ساماندهی اطراف دریاچه تاق بستان، مرمت مجدد دیوارهای شکارگاه خسرو، تکمیل فضای سبز محوطه تاق بستان، تکمیل سیستم آبرسانی قطره ای به فضای سبز مجموعه و ... از جمله کارهایی است که از ابتدای امسال در قالب طرح ساماندهی تاق بستان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اجرای المانهای ورودی این مجموعه تاریخی فرهنگی و همچنین تهیه طرح مبلمان آن در آینده نزدیک، گفت: هر اقدامی که قرار باشد در تاق بستان صورت گیرد زیر نظر دقیق هیات راهبردی تاق بستان است که این هیات نیز از طرف شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور انتخاب شده اند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی تاق بستان بیان داشت : قرار شده در روزهای پیش رو، هیات راهبردی تاق بستان وارد کرمانشاه شده و به بازدید از مجموعه پرداخته و در خصوص نحوه اجرای بخش هایی از طرح ساماندهی آن همچون اجرای المانهای ورودی و تهیه طرح مبلمان آن تصمیم گیری کنند.

مرادی بیستونی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های کاری در طرح ساماندهی تاق بستان تملک و آزادسازی کبابی های زیردست مجموعه است، گفت: با حضور هیات راهبردی تاق بستان در کرمانشاه حتما در خصوص تعیین تکلیف نحوه تملک کبابی های زیردست مجموعه نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به میزان اعتبارات اجرای طرح ساماندهی تاق بستان در سال جاری، افزود: برای امسال از محل اعتبارات استانی مصوب شده که مبلغ پنج میلیارد ریال تخصیص یابد که البته این مبلغ هنوز به حساب مجموعه تاق بستان نیامده و از سویی دیگر همچنان منتظر اختصاص اعتبارات ملی به منظور اجرای این طرح بزرگ هستیم./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.