نخستین سند توسعه فرهنگی کشور در استان مرکزی تهیه و روز شنبه اجرای آن به عنوان الگوی کشوری به تصویب رسید

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در این سند اجرای 600 برنامه در سال جاری پیش بینی شده که برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ها به صورت ماهیانه ، برگزاری نمایشگاه، برپایی گالری، استفاده از توان تصویر و فیلم، بزرگداشت و نکوداشت مفاخر، صنایع دستی، نمایش صحنه و خیابانی، نشست های علمی تخصصی با موضوع های فرهنگی و چالش ها و برنامه ریزی برای افزایش جشنواره ها و جنگ های شادی از جمله آنهاست.

یکی از برنامه های محوری این سند تکمیل 250 پروژه نیمه تمام فرهنگی شامل مجتمع فرهنگی هنری، ورزشی و تاریخی و آموزشی در سطح استان است که بر مبنای الگوی خاص در راه اندازی 89 پروژه (36 درصد پروژه های نیمه کاره) در نقاط روستایی و 161 پروژه (معادل 64 درصد) در نقاط شهری دنبال می شود.

تقویت یک هزار و 44 نفر نیروی انسانی فعال در بخش فرهنگ استان مرکزی نیز از دیگر راهبردهای مهم این سند است.
استاندار استان مرکزی در چهل و دومین نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی این استان گفت: این سند با همکاری و همراهی تمام دستگاه های اجرایی استان برای یک سال تهیه و تدوین شده است.

مقیمی افزود: حوزه فرهنگی زیربنای تحولات اجتماعی و اقتصادی و موتور محرک توسعه پایدار است و یکی از اهداف اجرایی کردن این سند بررسی تحقق شعار سال در بیانات مقام معظم رهبری است.

وی گفت : با توجه به هماهنگی های دستگاه های اجرایی در تهیه و تدوین سند، پیش بینی می شود در سال جاری تا 90 درصد برنامه ها اجرایی شود.

استاندار استان مرکزی افزود : با گسترش فرهنگ مطلوب در سطح جامعه رونق مباحث اجتماعی و رشد اخلاق آسانتر خواهد شد./س
برچسب ها: سند ، توسعه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.