امام جمعه اردبیل گفت: شایسته است تا بنیاد تدوین راهکار صحیح و کنترل بیماری سرطان در استان اردبیل راه‌اندازی شود چرا که این امر جز ضروریت‌هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آیت‌الله سید حسن عاملی دیروز در چهارمین سالگرد تأسیس مؤسسه خیریه ریحانه در حمایت از بیماران سرطانی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از استان‌های با آمار بالای بیماران سرطانی به ویژه گوارشی است که باید با تشکیل آزمایشگاه مرجع و مجموعه‌های تحقیقی و پژوهشی نسبت به در پیش گرفتن راهکارهای کنترلی دقت کافی و برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.

وی با اشاره به ساخت کلینیک تخصصی سرطان در اردبیل به همت مؤسسه ریحانه گفت: خیرین، نیکوکاران و متمولان جامعه در ساخت این مجموعه باید مشارکت کنند تا علاوه بر پاداش و اجر معنوی، بیماران رنج کشیده و چشم انتظار سرطانی از بستر بیماری خلاصی پیدا کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در مکتب اسلام عقلانیت همراه با عطوفت و احساسات پاک بشری تعریف شده و شایستگی انسان‌ها نیز بر همین معیار تعریف می‌شود، افزود: هنر یک انسان خدایی و دارای تقوا و تعهد این است که دست افتاده و نیازمند را بگیرد و با الگو قرار دادن مولای خود حضرت علی (ع) همواره در صدد رفع فقر و کسرت ثروت جامعه بوده و از نیازمندان دستگیری کرده و حامی آنها باشد.

عاملی در ادامه از خیرین و نیکوکاران به عنوان جلوه‌های ایثار و شاخصه‌های تمام عیار ارزشی و اعتقادی یاد کرد و گفت: ما امروز در جامعه اسلامی به جلوه‌های خوب عطوفت،‌ مهربانی و صمیمیت نیاز داریم تا بتوانیم با درک مشکلات و نارسایی‌های فقرا و افراد کم توان مالی به کمک و یاری آنها بشتابیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، ستاد ، کنترل ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.