امام جمعه دماوند گفت: در دهه دوم ماه مبارک رمضان، همه آرزوها و ارزش ‌هایی که یک انسان می‌ تواند برای تقرب به خدا از این دنیا به دست بیاورد، وجود دارد و‌ آن‌ها برای این موضوع لحظه ‌شماری می ‌کنند.

حجت ‌الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دهه دوم مبارک رمضان از این جهت حایز اهمیت است که با ولادت امام حسن مجتبی (ع) همراه است.

وی ادامه داد: توسل در جامعه اسلامی رکن مهمی است و قرآن کریم می‌ فرماید برای رسیدن به خدا از وسایل هدایت استفاده کنید.

علاء الدینی افزود: اهل بیت (ع) بالاترین وسیله هدایت هستند که خداوند اراده کرده تا ما با توسل به آن‌ها، به ارزش و جایگاه مناسبی دست پیدا کنیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه در بحث امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه‌ ای را مشاهده می‌ کنیم، افزود: مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات، این نرمش قهرمانانه را الگو گرفته از امام حسن مجتبی (ع) دانستند که در عین استقامت بر اصول، هیچ ‌گاه نگذاشتند جامعه اسلامی از خط قرمزها عبور کند و هر جایی که آن خطوط مورد تهدید قرار گرفت، وارد شدند و موضع‌ گیری کردند.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) در شرایط پذیرش قطع یا صلح‌ نامه به خطوط قرمز توجه داشتند، افزود: ایشان هیچ‌ گاه مقابل دشمن نرمشی که باعث حقارت و ذلت جامعه اسلامی شود را نداشتند.

علاء الدینی افزود: اگر امام حسن (ع) آن دوره را به خوبی مدیریت نمی ‌کرد و بحرانی که بعد از حیله‌ ها، تهدیدها و تحریم‌ های معاویه ایجاد شد را هوشمندانه رصد و با آن مقابله نمی‌ کردند، اینک معلوم نبود که تشیع در چه مسیری قرار دارد.

امام جمعه دماوند گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با نرمش قهرمانانه این هشدار را دادند که نباید از فرهنگ مقاومت و ارزش ‌ها کوتاه بیایم و کوتاه آمدن در این زمینه باعث باج‌ خواهی دشمنان می ‌شود و خوشبختانه در ماه‌ های اخیر این مدیریت هوشمندانه را به صورت مستقیم مشاهده کردیم/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.