مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در مجامع عمومی گفت: سرچشمه بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی کنونی جامعه در بی‌عفتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی در جلسه مشترکی که با طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در ارتباط با روز حجاب و عفاف برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه از طریق تبیین ضرورت حفظ حجاب و رعایت عفت عمومی بر جوانان و تلاش برای رعایت آن است.

وی حجاب را از جمله دستورات موکد اسلام یاد کرد و افزود: در قالب آیات متعدد قرآن کریم، خداوند مردان و زنان مومن را به رعایت حجاب و پاکدامنی و نیز عفت عمومی دعوت کرده است.

قهرمانی این مسئله را موجب برقراری امنیت اخلاقی برای آحاد مردم جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین فلسفه حجاب حفظ و حراست حریم خصوصی خانواده‌ها و زنان در جامعه است.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد که مورد تجاوز و بی‌حرمتی در جامعه روبرو می‌شوند، در سایه بی‌عفتی و عدم رعایت حجاب و عفت عمومی آنها بوده است.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی پایه‌گذاری جامعه امن و دارای سلامت روانی را مستلزم رعایت عفت و حجاب اسلامی در مجامع عمومی دانست و افزود: حجاب نه تنها سبب محدودیت افراد نشده، بلکه سبب مصونیت و حفاظت آنها در برابر نگاه‌های آلوده و مخرب می‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند حجاب را قرار داده تا افراد جامعه نسبت به یکدیگر طمع نکرده و به حریم خصوصی و نوامیس دیگران وارد نشده و مانعی در برابر امنیت اخلاقی حضور زنان در جوامع نشوند.

قهرمانی این مسئله را یکی از الطاف الهی برای سلامت روانی جامعه دانست و افزود: رعایت این مسئله سبب عملکرد بهتر و کاراتر مردان نیز در مجامع عمومی شده و سبب حفظ سلامت روحی و روانی آنها به هنگام حضور در جامعه نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: امید می‌رود با رعایت این مسئله در جوامع اسلامی، امنیت اخلاقی، روحی و روانی افراد در جامعه حفظ شده و استحکام بنیان خانواده‌ها تضمین شود.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در این ارتباط به ارزیابی وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه این مسئله در جامعه اسلامی ایرانی به تدریج به فراموشی کشیده شده و بسیاری از افراد جامعه به این اصل مهم اخلاقی، امنیتی و شرعی بی‌توجهی کرده و موجب ایجاد اختلالات روحی و روانی به افراد جامعه می‌شوند.

قهرمانی تصریح کرد: سرچشمه بسیاری از معضلات کنونی خانواده‌ها، بی‌عفتی جوانان و بی‌توجهی خانواده‌ها به مسئله عفت عمومی است که همین مسئله سبب ایجاد صدمات متعددی بر امنیت روانی و اخلاقی جامعه شده است/ش/ن.

برچسب ها: جامعه ، حوزه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.