آبشار آتشگاه لردگان، طولانی ترین آبشار ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری خودنمایی می کند.

این آبشار 3 کیلومتری که به آبشار مینیاتوری ایران معروف است، یکی از بی نظیر ترین جاذبه های طبیعی کشور به شمار می رود که در 190 کیلومتری شهرکرد و در 40 کیلومتری شهر لردگان قرار دارد.
آبشار آتشگاه به دره‌ای می ریزد که با پستی و بلندی های خود آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد و یکی از زیباترین جلوه های طبیعت را به وجود می آورد.
مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان از فضای پرسیب و سرسبزی می گذرد که در آن می توان انواع درختان و گیاهان جنگلی کمیاب را مشاهده کرد.
برای رسیدن به این آبشار باید به 40 کیلومتری شهر لردگان، پس از روستاهای میلاس و سردشت شوش در روستای آتشگاه سفر کنید. دره‌‌ای تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعی که در میان آن، نهر خروشانی جاری است و سنگ‌های آهی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پیرامون آن را فرا گرفته‌اند.
در فاصله‌ 200 متری‌ دره‌ هم دو آبشار نسبتاً بزرگ‌ خواهید دید که در کنار عناصر زیبای‌ طبیعی‌ مانند دره‌، سبزه‌زار و اقلیم‌ مناسب‌، فضای‌ بسیار فرح بخشی‌ را جهت‌ گذران‌ اوقات‌ فراغت‌ فراهم‌ آورده‌اند.
جاده آسفالته، نشیمنگاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف از امکانات موجود در آبشار آتشگاه لردگان استان چهارمحال و بختیاری است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.