بررسی‌ها نشان می‌‌دهند که آلاینده‌های محیطی عامل مهم در بروز اختلالات هورمونی به ویژه در بین مردان بوده که در سال‌های اخیر نمود بیشتری یافته است.

ابوالفضل وفایی نژاد، متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه درسال‌های اخیر شاهد افزایش بروز اختلالات هورمونی در بین مردان و هم در بین زنان بوده‌ایم.

وی با اشاره به عوامل مرتبط با اختلالات هورمونی افزود: بالا رفتن سن یکی از مهمترین دلایل بروز اختلالات هورمونی است، به طوری که در سنین 40 سال به بالا، این نوع اختلالات شایع می‌شوند.

وفایی نژاد تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که آلاینده‌های محیطی عامل مهم در بروز اختلالات هورمونی به ویژه در بین مردان بوده که سال‌های اخیر نموده بیشتری یافته است.

وی یادآور شد: از مهمترین مشکلات جوامع امروزی، افزایش آلودگی هوا و محیط زیست اطرافمان به دلایلی نظیر دود کارخانه‌ها و صنایع مختلف، دود ناشی از وسایل نقلیه است که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سلامتی انسان اثرات منفی بر جای می‌گذارد.

وفایی نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری از سمومی که توسط شرکت‌های صنعتی، کشاورزی و شیمیایی وارد محیط زیست می‌شوند‌، می‌توانند موجب بروز اختلالات هورمونی شوند و سلامتی را به خطر بیاندازند که جبران آن یا بسیار دشوار بوده یا غیر ممکن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.