هنر بستر مناسبی برای انتقال فرهنگ بوده و برای اینکه بتوانیم فضای فرهنگی جامعه را در دوران خشکسالی آبیاری و به بار بنشانیم باید همکاری میان دستگاه‌های مختلف فرهنگی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ "محمدرضا کارگر" مدیر کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی در مراسم امضاء تفاهم نامه میان بنیاد فرهنگی هنری رودکی و کاخ سعدآباد که صبح امروز در این مجموعه برگزار شد گفت: ظرفیت‌های بنیاد رودکی و سعدآباد را می‌شناسم این ظرفیت‌ها باید به کاخ نیاوران و کاخ گلستان نیز تعمیم یابد و سرمشقی برای سایر نهادهای فرهنگی باشد تا بتواند به توسعه‌ی فرهنگ کمک کند.  

وی افزود: بنیاد مجموعه‌ی فرهنگی هنری رودکی با اساسنامه‌ای که دارد می‌تواند مبنای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی باشد. این تفاهم نامه در حقیقت همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی بوده که هر دو پرچم دار فرهنگ کشور هستند.

کارگر تصریح کرد: مدیریت‌های مختلفی در سعدآباد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا شد که بیشتر به این دو مجموعه به عنوان مرکز خدمات رسانی نگاه می‌کردند.  

مدیر اداره کل موزه‌ها اظهار داشت: سرمایه‌های بنیاد فرهنگی هنری رودکی و کاخ سعدآباد تفکراتی است که در این مجموعه‌ها وجود دارد و سرمایه‌های اصلی آن مردمی هستند که در این مجموعه‌ها حضور پیدا می‌کنند.  

وی ادامه داد: هنر بستر مناسبی برای انتقال فرهنگ بوده و اینکه چگونه بتوانیم در فضای بی فرهنگی جامعه در دوران خشکسالی به گونه‌ای آبیاری کنیم که درخت فرهنگ و هنر به بار بنشیند. برای تحقق این امر باید نهادهای مختلف فرهنگی با یکدیگر همکاری داشته باشند.  

کارگر تصریح کرد: در کشور ما همکاری معمولا دیر اتفاق می‌افتد و نمی‌توانیم همزبانی کنیم وبیشتر شعار می‌دهیم امیدوارم با این تفاهم نامه عزم بزرگی برای فعالیت‌های فرهنگی به وجود آید.  


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار