رودهن/ فرماندار دماوند:

آگاهی بخشی به مردم و بهره گیری از کارشناسان، بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم است

فرماندار شهرستان دماوند گفت: آگاهی بخشی به مردم و بهره گیری از اندیشه کارشناسان فرهنگی، بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است.

ˈناصر محمودی فردˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: دشمن در گذشته با جنگ سخت به مبارزه با اسلام و آرمان های انقلاب وارد صحنه شد ولی امروز با جنگ نرم و نفوذ در اندیشه ها و باورهای اعتقادی مردم به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با جنگ نرم نیاز به ابزارهای لازم دارد، خاطرنشان کرد: گرچه امروز مسوولان فرهنگی منطقه نگران آسیب های ماهواره و اهداف دشمن در این بخش هستند ولی باید توجه داشت که جامعه کنونی ما از یک جامعه مذهبی و معتقد برخوردار است و همین امر موجب شده تا اثرات ابزارهای جنگ نرم دشمن کمتر بر آنان نفوذ کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: آنچه باید در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد استفاده از ابزارهای جنگ نرم برای مقابله با دشمن است زیرا نمی توان در این جنگ که با اعتقادات و باورهای مردم در ارتباط است از ابزارهای جنگ سخت استفاده کرد که این مهم نیازمند کار کارشناسی و بررسی درست و سازنده است.

محمودی فرد به شرایط کنونی جایگاه فرهنگ در جامعه اشاره کرد و افزود: در شرایطی زیرساخت های کافی و لازم برای رشد و توسعه جایگاه فرهنگ و مقابله با توطئه های غرب وجود ندارد که در این میان وظیفه مسوولان امر، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این مقام مسوول با اشاره به شعار سال 93 به عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈبیان کرد: امروز باید در مقابل مهار ابزارهای دشمن مدیریت و برنامه ریزی درستی داشته باشیم تا جایگاه فرهنگ دچار روزمره گی نشود.

وی در خصوص آسیب های ماهواره نیز گفت: گرچه شاهد فعالیت بیش از 300 شبکه ماهواره ایی بر علیه اسلام و انقلاب اسلامی هستیم ولی ابزاری همچون جمع آوری دیش های ماهواره با هدف مقابله با این ابزار نمی تواند کارساز بوده و اثرگذاری مثبتی را به همراه داشته باشد.

فرماندار دماوند بر اجرای کار کارشناسی و مدون، تقویت نقاط فرهنگی و تاثیرگذار و همچنین بر نهادینه کردن آثار فرهنگی تاکید کرد و افزود: حضور کارشناسان و متخصصان در حوزه فرهنگ می تواند تاثیرگذاری بیشتری در مقابل برخورد سخت با ابزارهای جنگ نرم دشمن داشته باشد که این مهم نیازمند مدیریت جهادی است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.