مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برلزوم استفاده بهینه از آب موجود در بخش کشاورزی تاکید کرد.

ابوالفضل خلیل ‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: امروز وضع منابع آبی در کشور در بسیاری از استان‌ ها بسیار بحرانی است.وی ادامه داد: شرایط خاصی را در برهه کنونی در زمینه کشاورزی در ایران شاهد هستیم که نیازمند توجه بیشتر مسئولان و کارشناسان است.

خلیل‌ پور تصریح کرد: امروز وضع منابع آبی در کشور در بسیاری از استان‌ ها بسیار بحرانی است و باید تلاش کرد تا از آب موجود در بخش کشاورزی به صورت بهینه استفاده شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: بحران کمبود منابع آبی را می ‌توان به دو بخش کاهش آب تجدید شونده و همچنین نزولات جوی تقسیم‌ بندی کرد که امروز باید در هر دو حوزه تلاش کنیم تا از آب ‌های موجود، بهترین استفاده انجام شود.

وی ادامه داد: کاهش منابع آب تجدید شونده در هر سرزمینی وجود دارد و میانگین آبی که ریزش پیدا می‌ کند، بر اساس جمعیت ساکن در مناطق وقتی سنجیده می ‌شود، رقم چندان بالایی نیست.

خلیل‌ پور افزود: در برهه کنونی، در بسیاری از کشورها از جمله روسیه تلاش می ‌شود تا آمار میزان بارندگی و نزولات جوی تا 130 سال گذشته استخراج شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد؛ در حالی که ما در کشور نهایت دسترسی‌ مان به آمارها در این بخش تا 40 سال است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: میزان بارندگی در ایران در 10 سال گذشته، بیش از 400 میلیون متر مکعب برآورد می ‌شود و امروز نیز در شرایطی قرار داریم که باید با در نظر داشتن این وضع، در بخش کشاورزی به صرفه‌ جویی منابع آبی توجه کنیم/س 


برچسب ها: آب ، کشاورزی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.