معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از احیای 600مرکز دارالقرآن در سال 93 خبر داد.

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ارتقا مدارس قرآنی در سال تحصیلی جدید گفت: طرح مدرسه‌ی قرآنی به منظور توسعه‌ی فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش اجرا شد و شامل دو بخش مدارس قرآنی برنامه‌ای و مدارس قرآنی فوق‌برنامه ای است.

وی با اشاره به این که مدارس قرآنی فوق برنامه‌ای علاوه بر فعالیت آموزش رسمی ساعاتی را به فعالیت‌های قرآن اختصاص می‌دهند افزود: مقرر شده که توسعه‌ی کمی این مدارس را متوقف کرده و زمان خود را به بررسی مدارس موجود اختصاص دهیم.

کفاش با اشاره به این که اداره کل قرآن، نماز و عترت،‌ آموزش و پرورش به فعالیت‌ 2300مدرسه قرآنی برنامه‌ای ادامه خواهد داد، اظهار داشت: اگر مدرسه قرآنی بر اساس دستوالعمل‌ و فعالیت‌های به روند برنامه‌های خود ادامه دهد تقویت و تشویق می‌گردند و چنان چه مدارسی صرفا تابلوداشته باشند متوقف می‌شوندبنابراین کیفیت بخشی مدارس قرآنی برنامه امسال ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به احیا 600مرکز دارالقرآن در کشور در سال 93 گفت: دارالقرآن‌ها مراکزتخصصی قرآن هستند و دانش آموزان با توجه به تخصص خود در این مراکز ورود و ثبت نام می‌نمایند. همچنین فعالیت‌های این دارالقرآن را در کنار مدارس قرآنی برنامه‌ای که تقویت و کیفیت بخشی آنان را مد نظرمان است ادامه خواهیم داد.

کفاش در ادامه با اشاره به اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در سال 93 و  عمومی بودن این طرح اظهار داشت:‌حفظ موضوعی قرآن کریم تشویقی برای همه‌ دانش آموزان است. در این خصوص اداره کل قرآن، نماز و عترت ، آموزش و پرورش جزواتی را شامل آیات منتخب قرآن که مرتبط با سبک زندگی است منتشر می‌کند و ما این طرح را در قالب مسابقه و تشویق از مهر ماه اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار