430 هزار تن زغال سنگ طی 3ه ماهه نخست امسال از معادن طبس خراسان جنوبی استخراج شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: در سه ماه نخست امسال 430 هزار تن زغال سنگ از معادن طبس استخراج شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 166 هزار تن بوده است و افزایش بیش از 2 و نیم برابری را نشان می دهد .

کریتی ثانی افزود: محصول زغال سنگ خراسان جنوبی از معادن شهرستان طبس استخراج می شود که برای استفاده در صنایع تولید برق ،ذوب آهن و فولاد به استانهایی همچون خراسان رضوی، یزد ، اصفهان و هرمزگان ارسال می شود .

وی خاطر نشان کرد: همچنین ميزان توليد كنسانتره زغال سنگ در بزرگترين كارخانه زغالشويي كشور در منطقه معدني پروده طبس نيز در این مدت ، حدود 130 هزارتن بوده كه در مقايسه با سه ماه نخست پارسال 48 درصد افزایش دارد .

تولید زغال سنگ در بزرگترین کارخانه زغالشویی کشور در سه ماه نخست پارسال 87 هزار و 837 تن بوده است .

وی با اشاره به ركورد جديد توليد كنسانتره زغال سنگ در خرداد ماه امسال گفت: ميزان توليد كنسانتره زغال سنگ اين شركت در خرداد امسال با عبور از مرز 50 هزار تن و با افزایش 10 درصدی نسبت به ماه قبل، به 50 هزار و 97 تن رسيد.

شركت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولين و تنها بهره بردار معادن تمام مكانيزه زغال سنگ كشور، از ابتداي فعاليت آهنگ رو به رشدي را در عرصه استخراج و توليد زغال سنگ حفظ کرده و در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادی" نیز، موفقيت هاي بيشتري را به ثبت رسانده به گونه اي كه در روز صنعت و معدن، به عنوان واحد نمونه معدني سال 93، موفق به دريافت تنديس و لوح تقدير از وزير صنعت، معدن و تجارت شده است.

این شرکت از سال 86 تا کنون برای هزار و 200 نفر به طور مستقیم و 50هزار نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است .

منطقه زغال دار طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 2.5 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی در چهار منطقه، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.