بیماران صعب العلاج و خاص برای تامین داروی مورد نیاز خود حمایت می شود.

 

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست طرح تحول نظام سلامت در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از15اردیبهشت در بیمارستان های دولتی کشور گفت:بسته های حمایتی لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن بیماران صعب العلاج و خاص در حال تدوین است.

جان بابایی افزود:کم کردن هزینه های درمانی مردم،تامین تجهیزات پزشکی و دارو توسط بیمارستان، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانهای دولتی و ارتقا هتلینگ بیمارستانها از بسته های حمایتی طرح تحول نظام سلامت است.

وی بابیان اینکه درطرح تحول نظام سلامت بیماران بستری شده در بیمارستانهای دولتی تنها 10 درصد کل هزینه های درمانی را پرداخت می کنند،افزود:در این طرح،چنانچه بیمار از طریق پزشک خانواده و سیستم ارجاع در مراکز دولتی بستری شود هزینه های دریافتی بیمار به پنج درصد کاهش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش 10 درصدی زایمان طبیعی طی دو ماهه نخست امسال در بیمارستان های دولتی استان گفت: با اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت 10درصد زایمانهای سزارین در مراکز درمانی دولتی کاهش یافت.

دکتر جان بابایی از افزایش زایمان های سزارین در بیمارستان های خصوصی ابراز نگرانی کرد و افزود:به بیمارستان های خصوصی در این مورد هشدار داده شده که درصورت بیتوجه،درجه بندی آن بیمارستان یک درجه تنزل پیدا میکند.

وی با بیان اینکه زایمان بدون درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران است ادامه داد: باید فضای زایشگاهها به سمت زایمان فیزیولوژیک پیش برود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت، به حوزه های درمان و بهداشت توجه ویژه ای شده است گفت: پیشگیری و کاهش بیماری ها مورد توجه این برنامه است.

دکتر جان بابایی به بیمارستان های در دست ساخت در استان اشاره کرد و گفت: دو بیمارستان چالوس و آمل تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده شد و مابقی تا پایان سال مالی 94 به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از بیمارستان های احداث شده در اختیار بخش خصوصی قرار نمی گیرد افزود: بیمارستان ماهفروجک ساری از جمله طرح های در دست احداث است که پس از اتمام تحویل دانشگاه علوم پزشکی مازندران داده می شود.

جان بابایی به قیمت و فروش بدون نسخه دارو در داروخانه ها اشاره کرد و گفت: شماره 1490 برای پاسخ به سووالات دارویی هم استانی ها درنظر گرفته شده است/س

برچسب ها: بسته ، حمایت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.