نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی بوده چرا که عوامل فرهنگی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نقش بسزایی دارد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: سیاست افزایش جمعیت در زمان‌های گذشته با محوریت تنطیم خانواده موفقیت‌های چشمگیری به دنبال داشت.

وی افزود: امروزه نیز افزایش جمعیت و بالا بردن نرخ موالید موضوع مهمی بوده که باید به طور دقیق و کارشناسانه مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ موالید در کشور بسیار در حد پایین بوده و این در حالی است که نرخ موالید در کشور باید به بالاترین حد ممکن برسد.

فتاحی تصریح کرد: سیاست رشد جمعیت باید متناسب با رشد اقتصادی آن جامعه باشد، در غیر این صورت خسارت جبران‌ناپذیری بر بنیان خانواده وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: کاهش یا افزایش جمعیت در هر ملتی مسئله ملی بوده چرا که توجه به این مسئله که کشور به سمت پیر شدن یا جوان شدن در حرکت است بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود نیروی جوان در هر جامعه باعث استحکام آن جامعه در مقابل نفود دشمنان و استحکام بنیان خانواده، جامعه و به تبع آن کشور می‌شود.

فتاحی افزود: اینکه مردم را به سمت فرزندآوری سوق دهیم نیازمند فرهنگ‌سازی است چرا که عوامل فرهنگی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد.

وی یکی از مسائل مهم و موثر در کاهش جمعیت را افزایش سن ازدواج دانست و گفت: جوانان با ورود به 30 سالگی و مواجه شدن با بسیاری از مشکلات شغلی تمایلی به فرزندآوری ندارند در حالی که کاملا در اشتباه هستند زیرا که دولت سیاست‌های بسیار خوبی در این زمینه اعمال کرده است.

فتاحی گفت: مرخصی‌های طولانی مدت زایمان، کاهش ساعات کاری، امکاناتی چون نگهداری کودک در نزدیکترین مهد کودک موجود در محل کار از جمله اقدامات دولت به‌ منظور تربیت بهتر فرزندان و فرزندآوری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش جمعیت نه‌ تنها تحول در نرخ موالید نداشته بلکه باعث افزایش نرخ ازدواج، تشکیل خانواده و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد/س.

برچسب ها: سیاست ، ارومیه ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.