حساس شدن نسبت به مصلحت فرهنگی و اقتصادی کشور، عزم ملی می‌طلبد و باید آحاد جامعه در تحقق مطالبه رهبری نقش‌آفرین باشند، مسئولان جامعه اسلامی باید جهادی مدیریت کنند و با ایمان به خدا مسائل را پیگیری و به پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، «علاالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یادداشتی به شرط جهادی عمل کردن اشاره کرد.

متن این یادداشت بدین شرح است: سال‌هاست که غرب در کنار تحریم‌های اقتصادی و سیاسی که علیه ایران به‌کار برده است، ‌نگاه ویژه‌ای هم به فرهنگ این کشور دوخته و تلاش کرده است به فرهنگ اسلامی ما ضربه بزند و فرهنگ غیراسلامی خود را ترویج دهند.

واضح است که در چنین شرایطی نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم زیرا اگر اقتصاد غلط باشد، فرهنگ نیز دچار فساد می‌شود و باید تلاش کنیم تا اقتصاد و فرهنگ را در کنار هم مدیریت کنیم.

 رهبری در نامگذاری شعار سال، عموم ملت ایران را به عزم و اراده ملی دعوت کردند که این دعوت برای توجه به فرهنگ و اقتصاد مدیریت جهادی است، روی این سخن رهبری با مدیران کشور، از مدیران ارشد تا مسئولان استان و دستگاه‌ها و فرمانداران است تا آن‌ها نیز مدیریت خود را به‌صورت جهادی انجام دهند.

حساس شدن نسبت به مصلحت فرهنگی و اقتصادی کشور، عزم ملی می‌طلبد، که آحاد جامعه باید در تحقق مطالبه رهبری نقش‌آفرین باشند، مسئولان جامعه اسلامی باید جهادی مدیریت کنند و با ایمان به خدا مسائل را پیگیری و به پیش ببرند.

 شرط جهادی عمل کردن نیت است، بنابراین در مدیریت جهادی خدمت به مردم باید به‌عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد و مسئولان نباید نمایشی کار کنند، هر کاری که مشکلات مردم را کم کند، نوعی مدیریت جهادی است، بنابراین باید همانند سرباز در جبهه خدمت کنیم و رسیدن به رتبه، مقام و پول مبنای خدمت نباشد، مجاهدت در مدیریت جهادی یک اصل اساسی است و مدیر جهادی باید پرکار، خادم و با تدبیر عمل کند و تخصص لازم را در کارش داشته باشد.
 
نکته مهم دیگر در جهت تحقق شعار سال و رفع نگرانی‌های مقام معظم رهبری این است که تمام کسانی که با مردم سر و کار دارند و پنجره‌شان رو به مردم باز می‌شود و کار نرم‌افزاری از جنس فرهنگی می‌کنند، وظیفه دارند متناسب با نوع کاری که می‌کنند، نام سال را برای توده مردم پرورش و بسط بدهند و نتایج آن را بیان کنند تا در واقع از جنبه‌های منفی و مخالف ارزشی که مطرح‌شده، رسوب‌زدایی کنند و کاری کنند که خودِ این ارزش نهادینه شود.

 بنابراین انتخاب نام سال قبل از اینکه بخواهد یک وظیفه اجرایی مشخصی روی دوش دولت و دستگاه‌ها بگذارد، یک پدیده اجتماعی است، یعنی جنس این کار بیش از آنکه دولتی باشد، اجتماعی است و به همین دلیل همه نسبت به آن وظیفه دارند.

 رسانه‌هایی که در کشور با توده مردم سر و کار دارند، (به معنی عام رسانه) چند دستگاه هستند، اول از همه صداوسیما، بعد مطبوعات، بعد کتاب، بعد فضای مجازی، بعد آموزش و پرورش که می‌تواند در هر سطحی این نام سال را توسعه دهد؛ بی‌شک بهبود اقتصاد در بهبود فرهنگی نیز مؤثر است، خرابی اقتصاد در خرابی فرهنگ مؤثر است، بنابراین یک ملت اگر با سبک زندگی اسلامی زندگی کند، آنقدر ریخت‌وپاش، مصرف انرژی بالا و اسراف ندارد، امروز دشمن در ۲موضوع اقتصاد و فرهنگ یک جنگ تمام عیار به راه‌انداخته است. به‌عبارت دیگر یعنی هرچه ما اسلامی‌تر زندگی کنیم، نیازمان به بیگانه کمتر خواهد شد.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اقصاد ، مقاومتی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار