بختیاررحمانی یکی ازعوامل موثر قهرمانی فولاد خوزستان در دوره گذشته لیگ برتر بود. او که کاپیتان این تیم اهوازی هم هست تنها بازیکن تیم قهرمان لیگ برتردر فهرست نهایی تیم ملی درجام جهانی بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  بختیاررحمانی یکی ازعوامل موثر قهرمانی فولاد خوزستان در دوره گذشته لیگ برتر بود. او که کاپیتان این تیم اهوازی هم هست تنها بازیکن تیم قهرمان لیگ برتردر فهرست نهایی تیم ملی درجام جهانی بود و در سه بازی تیم ملی دراین رقابت‌ها حتی یک دقیقه هم به او بازی نرسید. اما رحمانی هیچ اعتراضی به این قضیه ندارد و معتقد است هنوز فرصت زیادی دارد تا بتواند درتیم ملی بازی کند.

کاپیتان تیم قهرمان لیگ برتر تنها نماینده این تیم در برزیل بود و نتوانست درآنجا برای تیم ملی کشورش بازی کند؟ علت آن چیست؟

این برمی‌گردد به نظرشخصی کارلوس کرش ومن اعتراضی به آن نداشته و ندارم. من سعی کردم در این مدت چیزهای زیادی را یاد بگیرم. من تنها 23 سال سن دارم و هنوز فرصت این را دارم که درجام جهانی برای تیم ملی کشورم بازی کنم. چند روز پیش که از کرش خداحافظی کردم هم خیلی از او تشکر کردم.

به خاطراینکه یک دقیقه هم به بازی نکردی تشکرکردی؟!

من با این دید به موضوع نگاه نمی کنم. من ازکرش خیلی چیزها یاد گرفتم. بسیاری از صحبت‌های او را در گوشی همراهم ضبط کردم و از آنها برای پیشرفت فوتبالم استفاده می‌کنم. به هرحال خیلی ازبزرگان فوتبال ایران پیش ازجام جهانی خط خوردند و من خوشحالم که درلیست نهایی تیم ملی حضورداشتم به رغم اینکه نتوانستم برای کشورم به میدان بروم.

جالب است بازیکنانی مثل خودت که بازی نکردید شکایتی بابت بازی نکردنشان  ندارند.

دلیلی ندارد که اعتراض کنیم. وقتی مربی قابلی مثل کرش بالای سرمان بود و توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم نباید گله مند باشیم. من درهر3 بازی تیم ملی روی نیمکت بودم اما ازهمان‌جا هم توانستم خیلی چیزها را یاد بگیرم.وقتی حضوردرجام جهانی برایم مفید بوده است ازچه چیزی می‌توانم شاکی باشم.

یعنی دلت نخواست که برای دقایقی هم که شده برای تیم ملی بازی کنی؟

من دردو بازی آخر خیلی دوست داشتم داخل زمین بروم و برای تیم ملی بازی کنم چون احساس می‌کردم می‌توانم مهره اثرگذاری برای کشورم باشم. اما ممکن بود درزمین آن طور که فکرمی‌کردم موثرنباشم. بالاخره

 بازی کردن برابر این تیم‌ها سخت است و امکان دارد آن چیزی که تصورمی‌کنی با واقعیت تفاوت زیادی داشته باشد.

پس موافقی که کرش درتیم ملی حفظ شود؟

همه ما می‌دانیم که کرش تیم ملی و مردم ایران را دوست دارد.بازیکنان هم علاقه دارند که او در تیم ملی باقی بماند اما هر روز صحبت جدیدی مطرح می‌شود و من هم نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد. به نظرم اگر کرش سرمربی تیم ملی بماند نه تنها به نفع ایران بلکه به سود فوتبال آسیا است.از او می‌توان استفاده‌های زیادی کرد. البته این بستگی به نظرفدراسیون دارد که بتواند مبلغ درخواستی او را بپردازد.

اگرکرش برود برای بختیاررحمانی که بد نمی‌شود. حسین فرکی سرمربی تیم ملی می‌شود.

وقتی یک موضوع فقط درحد حرف است لزومی نیست راجع به آن صحبت کرد. نه آمدن فرکی قطعی هست و نه رفتن کرش. من با فرکی دو سال در فولاد کار کردم و او با بازیکنان جوان زندگی می‌کند.

اما اگر او مربی تیم ملی شود به احتمال زیاد رویکردش نسبت به بازیکنان فولاد مثبت خواهد بود!

با شناختی که من نسبت به او دارم اگر بیاید فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. اومربی است که به بازیکنان لایق بها می‌دهد.

بعد از بازی نسبتا خوب مقابل نیجریه عملکرد بازیکنان مقابل آرژانتین دور از تصور بود به طوریکه بعد از باخت به این تیم حتی مردم به خیابان ها ریختند و شادی کردند اما به رغم این موضوع  خیلی‌ها معتقدند مابرابر آرژانتین ضد فوتبال بازی کردیم.   

وقتی تیمی که مقابلش بازی می‌کنی نامش آرژانتین است بهترین شیوه بازی کردن این است که دفاعی کارکنی.ما با همین ضد فوتبال موقعیت‌های گل بهتری ازآرژانتین داشتیم و اگر توپ‌های‌مان درون دروازه می‌رفت بازی را برده بودیم. بازیکنان تیم ملی نهایت تلاش خود را کردند و تنها یک لحظه ازمسی غفلت کردند و او کارش را انجام داد. دربازی مقابل بلژیک هم دیدید که مسی یک فرصت به دست آورد و به دی ماریا پاس گل داد.

اخباری که از برزیل به تهران در خصوص تیم ملی مخابره می شد بیان‌گر این موضوع بود که جواد نکونام نقش پررنگی دراردو تیم ملی داشت به طوریکه  خیلی راحت نقطه نظراتش را به کرش حتی تحمیل می‌کرد.

من در دو ماهی که در کنار تیم ملی بودم ندیدیم که این موضوع اتفاق بیفتد.  نکونام یک رهبرکامل و وجودش برای تیم ملی خیلی مفید است. من این حرف‌ها را برای تعریف نمی‌‌گویم اما مدیریت نکونام در زمین عالیست. من به عنوان کاپیتان فولاد خیلی چیزها از او یاد گرفتم و دراین فصل می‌توانم ازتجارب او استفاده زیادی ببرم. می‌دانم که اگر نکونام درتیم ملی نباشد به مشکل برمی‌خوریم.

این روزها اخبار زیادی در خصوص تیم هایی که خواهان توهستند منتشر شده است. یک روز خبر مذاکره‌ات با استقلال منتشر می‌شود و روز دیگر گفته می‌شود که سپاهان خواهان جذبت است. بالاخره تکلیف بختیاررحمانی در این موج خبری مشخص شده است یا نه؟

تنها تیمی که در این مدت با من صحبت کرد استقلال بود.این موضوع را تایید می‌کنم و تاکید می‌کنم به رغم اینکه کاملا استقلالی هستم اما می خواهم در فولاد بمانم. دو سال دیگر با این تیم قرارداد دارم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار