محقق مواد واحد علوم و تحقیقات موفق به دستیابی تولید نانو دی اکسید تیتانیم به روشی بسیار ساده و به اندازه ذرات خیلی ریز در حدود 7 نانومتر شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، سامیار اسفندیاری گفت: در این پژوهش برای تولید نانو دی اکسید تیتانیم از تلفیق روشهای قبلی، روش بسیار ساده تر و عملی بدست آمد که نتیجه آن تولید پودر بسیار ریز نانو دی اکسید تیتانیم در ابعاد 7 نانو متر بود.




وی به مزیت و برتری این روش اشاره کرد و ادامه داد: این روش در حد آزمایشگاهی نبوده و به راحتی قابلیت تبدیل شدن به تولید صنعتی را دارا است.

اسفندیاری گفت: پودر نانو دی اکسید تیتانیم را می‌توان برای سلول‌های خورشیدی، فتوکاتالیست ها، شیشه های خود تمیزشونده و رنگدانه های سرامیکی استفاده کرد.

وی، افزود: نتایج بدست آمده پس از آزمایشات متعدد بر روی پودر حاصل شده، از جمله اندازه باند ممنوعه، تست خاصیت فتوکاتالیستی و همچنین اندازه گیری زاویه ترشوندگی این پودر نشان داد که پودر نانو دی اکسید تیتانیم ، سطح بسیار فعال تری نسبت به پودرهای تولید شده قبلی دارد و نسبت به نور خورشید از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است .

اسفندیاری ادامه داد: این حساسیت برای ساخت شیشه‌های خودتمیزشونده و سلول‌های خورشیدی یک مزیت بسیار عالی به شمار می رود. همچنین در این روش هزینه تولید نسبت به روش های قبلی کمتر و به صرفه تر می‌باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار