مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از لزوم تضمین تولید محصولات سالم کشاورزی در این استان با اولویت محصولاتی همچون قارچ خوراکی، سبزی و صیفی، محصولات گلخانه ای، خشکبار (بادام و گردو ) و سیب زمینی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره کل با همکاری اداره کل استاندارد از سال گذشته اقدام به برنامه ریزی جهت صدور گواهی استاندارد برای بخشی از محصولات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری نموده است.

حسین برزگر، با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری که در اولویت برنامه اخذ گواهی استاندارد می باشند اعم از قارچ خوراکی، سبزی و صیفی، محصولات گلخانه ای، خشکبار (بادام و گردو ) و سیب زمینی می باشد، افزود: دراین محصولات نسبت به سایر محصولات این استان بیشتر امکان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی وجود دارد.

وی، با بیان اینکه طی 8 ماه گذشته 16 عنوان برند ( نام تجاری ) در مرحله ثبت و اخذ نام می باشد، گفت: به محض اخذ مجوز برندها و تشکیل پرونده های نهایی به اداره کل استاندارد ارسال خواهدشد.

بزرگترین تولید کننده قارچ استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت بیش از 1200 تن در سال اقدام به اخذ گواهی استاندارد نموده است و امید است که با استقبال بیش از پیش کشاورزان و سرمایه گذاری خریداران محصولات کشاورزی در این راستا شاهد عرضه محصولات سالم و گواهی شده بیش از پیش باشیم.

کشاورزان جهت اخذ گواهی استاندارد می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه و اقدام نمایند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.