خداوند نبض زندگی انسان را ضربان قلب قرار داده است و زمانی که آن را روی نمودار می بینیم همیشه سیر صعودی و نزولی دارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، دکتر علی معروفی، روان شناس در برنامه «سلام جوانی» شبکه رادیویی سلامت خودباوری را تقویت کننده سیستم ایمنی روح انسان دانست و گفت: خودباوری، استقامت، توانایی و ظرفیت لازم را برای تجدید توان به انسان می دهد.

در واقع کسی که خودباوری دارد همیشه در زندگی اش صادق است و هیچ زمانی منتظر واکنش دیگران نیست. افرادی که خودباوری دارند به اندیشه های خودشان کاملاً یقین دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه خودباوری سبب می شود همیشه افراد بتوانند با چالش ها و مشکلات زندگی بسازند و برای آن ها راه حل پیدا و مبارزه کنند، افزود: کسی که خودباوری ندارد همیشه منتظر این است که در قالب نقشی باشد که دیگری دارد، چرا که به اندیشه خود ایمان و عقیده ندارد و هر زمانی که خودباوری افراد پایین می آید، انعطاف پذیری او در برابر مشکلات زندگی نیز کاهش خواهد یافت. از این رو باید دنبال راهکارهایی باشیم که خودباوری را برای ما تأمین کند.

معروفی با بیان اینکه خودباوری با تمجید و ستایش دیگران به دست نمی آید، ادامه داد: نخستین چیزی که باعث نهادینه سازی خودباوری در افراد می شود، واقع بینی است.

کسی که واقع بین است می تواند جایگاه خودش را در زندگی بیابد، مشکلاتش را شناسایی کند و سپس به مقابله با آن ها بپردازد، چرا که همیشه به این باور هستند که خداوند نبض زندگی را ضربان قلب ما قرار داده است و زمانی که آن را روی نمودار می بینیم همیشه سیر صعودی و نزولی دارد. پس این نشان می دهد که زندگی هیچ زمانی روی خط یک نواختی قرار ندارد؛ و هر زمانی کسی به حالت یک نواختی زندگی برسد، مرگش فرا رسیده است.

وی در پایان اظهارکرد: همیشه در پستی و بلندی های زندگی کسی موفق است که از خودباوری تامین شده باشد. کسی که خودش را باور دارد، اعتماد به نفس کافی داشته باشد، همیشه در زندگی اش می تواند موفق باشد. از این رو تفکیک انسان موفق و ناموفق در زندگی زمانی حاصل می شود که مشکلات به سراغ انسان می آید.

 بنابراین بهتر است ما کاملاً از توانایی ها و نقاط قوت و ضعف خود شناخت کافی داشته باشیم و وقتی مشکلات به زندگی مان می آید با توجه به این نقاط قوتی که در ما وجود دارد به مقابله و رویارویی با آن ها برویم.
 
گفتنی است؛ برنامه «سلام جوانی»کاری از گروه سلامت و تفریحات شبکه رادیویی سلامت است که روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 17 الی 17:35 دقیقه از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایمنی ، نبض ، زندگی ، صعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار