مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه بانوان از سالم‌ترین منابع خونی برخوردار هستند، گفت: اما استقبال بانوان مازندرانی از اهدای خون بسیار پایین و در حدود پنج درصد است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،اسماعیل پوریانی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار بیمار خاص (تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی) در مازندران اظهار کرد: این استان طی 2 سال اخیر هیچ واردات خونی از استان‌های دیگر نداشته اما ما توانستیم علاوه بر پوشش دادن بیماران خاص، نیاز خونی استان را در زمینه جراحی‌ها، تصادفات، جراحی قلب باز، نوزادان و زنان تامین کنیم.

وی با اشاره به کسب رتبه چهارم اداره کل انتقال خون مازندران در تولید خون و فرآورده‌های خونی در کشور ادامه داد: این استان در زمینه تهیه فرآورده‌های خونی کمبودی ندارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به آمار سه ماه اول امسال در استان تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال، 40 هزار و 697 نفر برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کردند که از این تعداد 33 هزار و 591 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از این مجموع، پنج هزار و 730 نفر برای بار اول، 19 هزار و 408 نفر به‌ صورت مستمر و هشت هزار و 453 نفر باسابقه، اقدام به اهدای خون کردند.

این مسئول با بیان اینکه بانوان از سالم‌ترین منابع خونی برخوردار هستند، تصریح کرد: استقبال بانوان ایرانی و مازندرانی از اهدای خون بسیار پایین و در حدود پنج درصد است و این در حالی است که این آمار در کشورهای اروپایی و آمریکایی در حدود 50 درصد است.

وی با اشاره به قرارگیری در فصل تابستان، افزایش آمار تصادفات، افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در مازندران گفت: از همه مردان و بانوانی که شرایط روحی و جسمی اهدای خون را دارند تقاضا می‌کنیم با اهدای خون که در هیچ کارخانه‌ای جز رگ‌های انسان تولید نمی‌شود به بیماران نیازمند عمری دوباره ببخشند.

پوریانی اظهار کرد: رویکرد ما در سازمان انتقال خون برانگیختن هیجان مردم با بیان مشکلات این سازمان نیست بلکه با فرهنگسازی می‌خواهیم مردم را به نجات جان بیماران نیازمند تشویق کنیم.

این مسئول با اشاره نزدیک شدن به هفته انتقال خون گفت: شعار امسال سازمان انتقال خون کشور در هفته انتقال خون که از نهم تا شانزدهم مردادماه است «40 سال همراهی، 40 میلیون اهدای خون و تداوم بیکران زندگی» است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ساری ، اهدای خون ، تالاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.