‌معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: فرش ایلام به عنوان تجلی‌گاه اقتصاد و فرهنگ استان‌ متولی مشخصی ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،«حشمت‌الله عسگری» در نشست کمیته فرش استان اظهار کرد: فرش نمونه بسیار جالبی از تلفیق هنر و مقوله اقتصاد است که پرداختن به آن هم از نظر فرهنگی در استان ریشه دوانده و هم به دلیل سروکار داشتن با معاش مردم و ارزش افزوده حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: همزمان با پیگیری جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر باید مقوله سرمایه گذاری برای فرش در استان نیز مد نظر قرار داد که اکنون سعی می‌شود با برگزاری منظم کمیته فرش خلأهای آن در استان به درستی شناسایی شود.

وی مهم‌ترین موضوع و مساله در بحث فرش را مدیریت چندگانه و نا مشخص بودن متولی فرش در استان برشمرد و ‌تاکید کرد: حتما باید ستاد راهبردی در حوزه فرش تشکیل شود و با انجام اقدامات هماهنگ و تقویت کننده از نظر سیاست‌گذاری و مدیریتی بحث فرش را به صورت جدی پیگیری کند.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: ‌با توجه به ساختار سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان دبیرخانه‌ای در حوزه فرش به صورت دایمی در این سازمان تشکیل شود و برای اعضای کمیته فرش با امضاء استاندار ابلاغیه صادر شود.

عسگری به راه اندازی و تشکیل بانک اطلاعاتی دقیقی از وضعیت فرش، تعداد بافندگان، میزان تولید و دیگر اطلاعات مربوط به این صنعت اشاره کرد و گفت: باید در اولین فرصت این بانک اطلاعاتی در حوزه فرش با هدف حذف موازی‌کاری و دستیابی به اطلاعات دقیق راه اندازی شود.

وی با تاکید بر موضوع بازاریابی در حوزه فرش و ایجاد نمایشگاه دایمی برای معرفی فرش استان ایلام با توجه به کیفیت برتر این دست بافت‌ها، اظهار کرد: تهیه برند و نقشه خاص ایلام باید هرچه سریع‌تر دنبال شود و هر دستگاه اجرایی مرتبط با حوزه فرش برنامه اجرایی خود را اعلام کند تا با هماهنگی بیشتر در این حوزه یک برنامه منسجم و موفق پیگیری شود.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: شرکت سهامی فرش به رغم منابع مالی و تسهیلات راه‌اندازی دار قالی و شور و پرداخت ‌اکنون در اختیار بخش خصوصی است، به همین دلیل برای ایجاد بازار رقابتی باید تعداد زیادی از این شرکت‌ها در استان راه اندازی شود.

وی‌ از عامل خوشه صنعتی فرش ایلام خواست علاوه بر پیگیری نارسایی‌های حوزه فرش در ایلام پیگیر بازاریابی دست بافته‌های استان باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام اظهار کرد: خوشبختانه بیش از 90 درصد فرش‌های دستبافت ایلام به دلیل کیفیت قابل توجهی که دارند به کشورهای خارجی صادر می‌شوند، اما برند ایلام را ندارد، به همین دلیل باید با برند مشخص ایلام پیگیر صادرات آنها باشیم.

‌انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: فرش ، ایلام ، بافندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.