تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی، در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز و اهداف برنامه پنج ساله پنجم بین واحد علوم و تحقیقات و سازمان صنایع دریایی ایران، منعقد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، موضوع اول این تفاهم نامه، همکاری مشترک در راستای تأمین نیازمندی‌های تحقیقاتی سازمان صنایع دریایی کشور، با استفاده از توان علمی، آموزشی و پژوهشی واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته و نوظهور در قالب پروژه‌ ها، طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و تربیت نیروی مورد نیاز سازمان در مقطع دکتری تخصصی است.

براساس این گزارش، موضوع دیگر تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی، همکاری مشترک برای ایجاد تمهیدات و ساز و کارهای لازم برای استفاده اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان دانشگاه از ظرفیت های سازمان صنایع دریایی کشور است. 

علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات در حاشیه انعقاد  این تفاهم نامه با سازمان صنایع دریایی کشور از آمادگی کامل این واحد دانشگاهی برای همکاری‌های گسترده با صنایع کشور خبر داد و گفت: واحد علوم وتحقیقات با بیش از 33 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف و آزمایشگاه های مجهز ، از ظرفیت علمی و پژوهشی بالایی برای همکاری با بخش صنعت کشور برخوردار است.

وی افزود: واحد علوم و تحقیقات یک دانشگاه جامع است که در اکثر زمینه های علمی و تحقیقاتی فعالیت می کند و برای افزایش توانمندی های علمی و بالقوه کردن آن ها  نیازمند ارتباط و همکاری با بخش های صنعتی خارج از دانشگاه است .

مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست با اشاره به اینکه واحد علوم و تحقیقات با دارا بودن دانشکده های تخصصی مرتبط با صنایع دریایی می تواند با سازمان دریایی کشور در زمینه‌های مخلتفی همکاری داشته باشد، افزود: دانشکده های علوم و فنون دریایی، محیط زیست وانرژی و مکانیک و هوافضا از جمله دانشکده‌های این واحد هستند که توانایی علمی و تحقیقاتی لازم را برای فعالیت و همکاری با صنایع دریایی کشور دارند.

وی به برگزاری مسابقاتی با عنوان رباط آبزیان در آینده ای نزدیک در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات در زمینه مسابقات شناورهای هوشمند دارای تجربه و تخصص قابل توجهی است و بر این اساس برگزاری مسابقات رباط آبزیان ، برای اولین بار در کشور توسط این واحد دانشگاهی در دست پیگیری قرار دارد.

طلوعی معاون تحقیقات و فناوری سازمان صنایع دریایی ایران نیز در این مراسم  با بیان این مطلب که واحد علوم و تحقیقات از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه‌های آموزشی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار است، گفت: باید شرایطی را ایجاد کرد تا صنایع  کشور به فعالیت و همکاری در دانشگاه‌ها ترغیب شوند.

وی افزود: سازمان صنایع دریایی ایران علاقمند است تا در زمینه‌های مختلفی با واحد علوم و تحقیقات همکاری داشته باشد، و این امر براساس توانمندی‌های بالفعل این واحد دانشگاهی صورت خواهد پذیرفت.

طلوعی به فعالیت سازمان صنایع دریایی کشور در پنج حوزه تخصصی شناور های سطحی، زیرسطحی، اثر سطحی  ( شامل اورکرافقت و قایق پرنده)، شناورهای تندرو و قوای محرکه اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان صنایع دریایی آماده همکاری با واحد علوم و تحقیقات در این پنج حوزه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.