کارشناس مسائل استراتژیک و راهبردی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی ها پس از حادثه 11 سپتامبر تصمیم گرفتند تا آماج حملات و اهداف گروه های تروریستی را از غرب به سمت کشور های اسلامی سوق دهند و لذا حوادث اخیر در کشور های اسلامی نتیجه استراتژی آنها دراین راستا است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان.، فرزاد پور سعید در همایش بررسی تحولات و حوادث اخیر جهان اسلام در زاهدان افزود: آمریکایی ها به دنبال تغییر مفاهیم اسلامی از جمله ایثار، شهادت، وحدت و جایگزینی آن با مفاهیم بی ارزشی از جمله وحشت، قصاوت و اسلام هراسی در جهان هستند.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر در عراق و سوریه نتیجه همین استراتژی و کشاندن درگیری ها به کشور های اسلامی است ادامه داد: استراتژی کشورهای غربی برای برگرداندن تهدیدها از سمت خودشان به طرف کشور های اسلامی تا آنجا پیش رفته است که حتی گروه های تکفیری نیز با هم درگیر شده و یکدیگر را قتل عام می کنند.

پور سعید با بیان اینکه سود این اختلافات و کشاندن درگیری ها به میان مسلمانان به نفع رژیم صهیونیستی است خاطر نشان کرد: اختلافات و درگیری های مذهبی در بین مسلمانان موجب شد تا وزیر دفاع اسرائیل سال گذشته این کشور را امن ترین کشور منطقه بنامد و حاشیه امنی را برای خود ایجاد کند/س

 

.

برچسب ها: حوادث ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.