رئیس جمهور سابق فرانسه می گوید اقدامی خلاق قانون انجام نداده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس: نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه گفت که هیچ گونه خلافی مرتکب نشده است.

وی امروز در سخنانی گفت:«من هیچ گونه اقدام مخالف با قانون را مرتکب نشده ام.

سارکوزی در ادامه سیاسی کردن دستگاه قضایی را محکوم کرد.

" نیکلا سارکوزی" بعد از آنکه  روز گذشته در اداره مبارزه با فساد پلیس قضایی کشورش، به طور موقت بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت در گفتگو با شبکه تلویزیونی "تی.اف1"  و رادیو اروپا یک به پرسش هایی که درباره اتهامات وی نزد افکار عمومی جامعه فرانسه مطرح شده است پاسخ داد. این اولین بار است که یکی از رؤسای جمهور پیشین فرانسه برای بازجویی بازداشت می‌شود.

سارکوزی در این گفتگو هر گونه اتهام علیه خود را رد و خاطر نشان کرد از دستگاه قضایی کشور در راستای بهره برداری های سیاسی ، استفاده ابرازی می شود. 

بیست و سومین رئیس‌جمهور فرانسه در همین باره خطاب به همه کسانی که سخنان وی را در این مصاحبه گوش می دهند تا نگاه می کنند گفت:"هیچ گونه اتهامی علیه خود را روا نمی دانم . زیرا هیچ اقدامی که برخلاف حاکمیت قانون باشد انجام نداده ام و هرگز نیز به اعتماد هیچ کس خیانت نکرده ام.»"

رئیس جمهور فرانسه در فاصله های 2007 تا 2012، از اینکه گونه بازداشت وبازجویی شده ابراز شگفتی کرد و گفت:"گفتن این جمله به معنای آن نیست که امتیازی برای خود قائل باشم. زیرا بر این باورم اگر خلافی انجام داده باشم باید مسئولیت همه پیامدهای آن را برعهده گیریم. چون که اصولا من فردی نیستیم که از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی کنم یا از آن فرار کنم."

نیکلا سارکوزی که بیشترین فعالیت حزبی خود را در غالب احزاب راستگرا به ویژه برای مدتی دبیرکلی حزب UMP (همبستگی برای یک جنبش مردمی) انجام داده است،درباره اینکه چرا از دو سال پیش تاکنون مصاحبه ای با شبکه ها و رسانه های ارتباط جمعی انجام نداده است گفت:" شرایط کنونی کشور از نظر نابسامانی آنقدر نابسامان هست که نیاز به توضیحات من نباشد"

وی افزود، از بخشی از دستگاه قضایی کشور استفاده ابزاری می شود. در کشور ما که کشور حقوق بشر و حاکمیت قانون است اموری هستند که در حال سازماندهی هستند و مردم فرانسه نیز باید از آن آگاه شوندو در کمال آزادی درباره آن و درباره اینکه ما اکنون در چه وضعی هستیم قضاوت کنند.


خاطرنشان می شود، نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در رابطه با پرونده تخلفات مالی و اداری روز گذشته بازداشت شد.

سارکوزی بامداد روز سه شنبه برای پاره ای توضیحات  مربوط به پرونده قضایی سوء استفاده از قدرت به اداره پلیس قضایی نانتر مراجعه کرده بود که بازداشت شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار