هنگامی که جنگ در سوریه به مرزهای عراق منتقل شد فرصت مناسب برای همکاری کشورهای منطقه و همسایه با یکدیگر فراهم گردید .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از کانترپانچ ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "‌شاموس کوکی"‌ نوشت :‌ به نظر می رسد جنگ از سوریه به عراق منتقل شده است . این در حالی است که برخی از بازیگران منطقه بی پروایانه روند درگیری ها و جنگ ها را به سمتی هل می دهند که می تواند علاوه بر سوزاندن کل خاورمیانه در آتش جنگ ، منجر به رویارویی مستقیم دو یا سه کشور با یکدیگر شود .

تروریستهای تکفیری بعثی اکنون در بخش هایی از عراق و سوریه مستقر بوده و به اقدامات جنایت بار و خشونت آمیز خود ادامه می دهند . مناطقی که این تروریست ها در آنجا مستقر هستند توسط کشورهایی احاطه شده که یا از آنها ( تروریست های داعشی ) می ترسند و یا اینکه از حامیان آنها می باشند . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌ بلافاصله پس از یورش تروریست ها به عراق ،‌ تهران و دمشق بعنوان هم پیمانان بغداد برای کمک در مبارزه علیه تروریستها اعلام آمادگی کردند . در مقابل آمریکا ،‌اسرائیل و حکومت های پادشاهی عربی در حوزه خلیج فارس اتحاد و دوستی خود را بدلیل تشدید تناقضات رفتاری میان یکدیگر تا حد زیادی از دست دادند . 

بعنوان مثال ، ایالات متحده بطور رسمی اعلام کرده که از هرگونه مبارزه علیه تروریسم حمایت می کند در حالی که بطور غیررسمی از تروریست های القاعده و تکفیری - بعثی با ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی پشتیبانی می نماید . علت این حمایت از سوی واشنگتن جنگی است که تروریست ها بیش از سه سال است که در سوریه به راه انداخته اند . به اذعان بسیاری از همین تروریستها چنانچه حمایت های بی شائبه غرب نبود فعالیت های خرابکارانه آنان خیلی پیشتر به پایان رسیده بود . 

هنگامی که تروریست های تکفیری بعثی به عراق حمله کرده اند و ایران و سوریه فورا برای کمک رسانی اعلام آمادگی کردند " جان کری "‌ وزیر خارجه آمریکا به دمشق درباره هرگونه حمله هوایی به مواضع استقرار تروریستهای تکفیری بعثی هشدار داد . حال سوال اینجاست که هنگامی که عراق ،‌سوریه و ایران در التهاب یورش تروریست ها هستند آمریکا و اسرائیل چه می کنند ؟ 

پاسخ واضح است . آنها جنگ علیه دولت سوریه و حکومت بشار اسد را تشدید می کنند و ازاین طریق به احیا و تقویت تروریست های تکفیری بعثی هم در عراق و هم در سوریه کمک می کنند . به دلیل اینکه ایالات متحده سرمایه گذاری هنگفتی بر روی افراطیون تروریست در عراق و سوریه انجام داده بغداد ناچار شد جت های جنگی برای مقابله با تروریست ها را از روسیهخریداری کند . 

در حقیقت انتظار اقدامی جز این را نمی توان از واشنگتن داشت . از دیدگاه سردمداران کاخ سفید هرچه درگیری و آشوب در خاورمیانه تشدید شده و ادامه پیدا کند آمریکا بهتر می تواند به اجرای سیاست های استعماری خود در منطقه بپردازد . بعلاوه اینکه نباید نقش اسرائیل و لابی های صهیونیستی را بر اتخاذ تصمیمات آمریکا نادیده گرفت . در حقیقت آنچه از سوی واشنگتن انجام می شود بخشی از خواسته اسرائیل برای تامین موجودیت ،‌ امنیت و منافع این رژیم است که توسط واشنگتن به معرض اجرا گذاشته می شود . 




انتهای پیام /
برچسب ها: خاورمیانه ، غرب ، کشتار ، مردم ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار