مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با توجه به پوشش گیاهی مناسب مراتع استان در کارگروه تخصصی اطفاء حریق برنامه‌ریزی شده حریق در مراتع پیگیری شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، یوسف یوسفی در جلسه برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق در مراتع استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته حدود دو هزار و 130 هکتار از مراتع دچار حریق شد در سالجاری با همکاری کارگروه تخصصی اطفاء حریق استان که هر کدام در خصوص پیشگیری و اطفاء حریق وظیفه‌مند هستند جلسه تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: خنداب، شازند، خمین و اراک شهرستان‌های بحرانی اطفاء حریق هستند که هر ساله با آتش‌سوزی در مراتع سطح وسیعی از پوشش گیاهی خود را از دست می‌دهند و موجب فرسایش خاک وهدر رفت نزولات آسمانی می‌شوند.

وی افزود: هر هکتار از مراتع دچار حریق شود بیش از 50 میلیون ریال خسارت وارد می‌شود که در ضمن سال‌ها طول می‌کشد تا مجددا مناطق از بین رفته به حالت اولیه بازگردد.

یوسفی ادامه داد: یکی از عواملی که موجب می‌شود سرعت تخریب مراتع چند برابر شود آتش‌سوزی است که همه باید کمک کنند تا حریق در مراتع استان به حداقل برسد ./س
برچسب ها: آتش سوزی ، مراتع ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.