فرماندار بهشهر درجمع خبرنگاران آبگيري سد گلورد را از ضروريات مهم منطقه در مقابله با خشكسالي عنوان كرد و گفت:سد گلورد اواخر سال جاري آبگيري مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری،

نورزاد با اشاره به وجود كم آبي در منطقه،استفاده بهينه از سفره هاي زير زميني و سطحي را مهمترين راهكار براي مقابله با خشكسالي احتمالي عنوان كرد.

وي افزود:علي رغم بارش باران در ماههاي گذشته سفره هاي زير زميني ما همچنان تشنه است و با توجه به افزايش دما و بیشتر شدن تبخیر آب صرفه جويي در مصرف آب شرب و كشاورزي از مسائل مهمي است كه بايد رعايت شود.

فرماندار بهشهر با بيان اينكه با آبگيري سد گلورد در اواخر امسال بسياري از مشكلات كم آبي زمينهاي مزروعي و روستاهاي اطراف برطرف ميشود،گفت:هم اكنون سد گلورد از پيشرفت بيش از 70 درصدي برخوردار است.

نورزاد گفت:با آبگيري سد گلورد بيش از 15هزار هكتار از اراضي كشاورزي بهشهر از آب بهينه برخوردار مي شوند و مشكلات بخش اعظمي از كشاورزي منطقه برطرف مي شود.

نورزاد ادامه داد:تاكنون بيش از هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به سد گلورد اختصاص يافته است كه براساس اعلام آب منطقه اي استان براي آبگيري كامل اين سد به هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نيازمنديم كه ازمحل اعتبارات عمومی و اوراق مشارکت تامين مي شود.

وي گفت:کانال های انتقال آب در مناطق پایین دست شهرستان بهشهر براي انتقال سرريز آب سد درحال انجام است تا با آبگيري سد گلورد،آب مناسب اراضي كشاورزي منطقه تامين شود./س

برچسب ها: سد ، گلورد ، آبگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.