مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارا باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام محمد کریمی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد معرفت در سطح جامعه معرفی کرد و افزود: این جشنواره مختص شیعیان نیست بلکه جشنواره‌ای است که متعلق به همه مسلمانان بوده و در واقع نوعی همدلی و اتحاد را بین تشیع و اهل تسنن به وجود می‌آورد.

کریمی جشنواره شعر رضوی را تاثیرگذارترین جشنواره فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: وسعت بازتاب این جشنواره به گونه‌ای است که علاوه بر استان و کشور در 75 کشور مسلمان دیگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعاتی که علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ارسال کنند، خاطرنشان کرد: فضائل، مناقب، مودت و سیره پاک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین امامزادگان و توسل و معجزات را از جمله موضوعات آثار ارسالی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای تمام شاعران در هر گروه سنی آزاد است، خاطرنشان کرد: استفاده از تمام قالب‌های شعری آزاد بوده و از هر شاعر فقط سه اثر پذیرفته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره بین‌المللی فقط تا 15 مرداد ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به نشانی ارومیه، بلوار ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، دبیرخانه دائمی جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی ارسال کنند.

وی افزود: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را همچنین به پست الکترونیکی نیز anjoman_adabi@ershad-ag.ir ارسال کنند.

کریمی در خصوص زمان برگزاری جشنواره شعر رضوی، خاطرنشان کرد: این جشنواره در روزهای 10 و 11 مرداد در سالن آمفی تئاتر نهاد کتابخانه عمومی آذربایجان غربی در شهرستان برگزار می‌شود/س.

برچسب ها: جشنواره ، فرهنگ ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.