معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص بیش از 368 میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به بخش کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

 

ˈ سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : به منظور ارتقاء سطح بهره وری در بخش کشاورزی و پایداری تولید خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شده است.

وی افزود : این سهمیه از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای تامین تمامی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی به استان مازندران ابلاغ شده است.

جعفری گفت : ضریب سهم بری شهرستانی برای توزیع این اعتبار تعیین شده که به محض اعلام وصول از سوی بانک کشاورزی ، عملیات اجرایی صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش ˈحسن عنایتی ˈ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز از نشای مکانیزه برنج در بیش از 46 هزار و 739 هکتار از شالیزارهای استان خبر داد.

وی گفت : تاکنون بیش از 220 هزار و 297 هکتار از شالیزارهای استان عملیات نشاکاری صورت گرفته که 21 درصد آن به صورت مکانیزه و بقیه به روش سنتی بوده است.

او با اشاره به اینکه مزارع برنج شهرستان های استان مازندران در مراحل مختلف پنجه زنی و ورود به فاز زایشی تا ظهور خوشه قرار دارند ، ادامه داد : امسال بیش از 27 هزار و 687 هکتار از شالیزارهای استان زیر پوشش بیمه برنج قرار گرفته است.

عنایتی از اجرای عملیات مبارزه بیولوژیک علیه نسل اول کرم ساقه خوار در 26 هزار و 299

هکتار و نسل دوم در 10 هزار و 767 هکتار خبر داد و گفت : مبارزه شیمیایی علیه نسل اول ساقه خوار در 32 هزار و 439 هکتار، مبارزه بیماری بلاست در12 هزار و 996 هکتار و مبارزه با سایر بیماری ها در دو هزار و 814 هکتار از شالیزارهای استان مازندران صورت گرفت./س

برچسب ها: امسال ، مازندران ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.